Így lehet kockahasa

Íme, az egyik legjobb gyakorlat, amelynek nemcsak esztétikai, de gyakorlati haszna is van, ugyanis véd a gerincsérülésektől

Az erős hasizmok segítik minden mozgás kiindulópontja, a törzs tartását. Aki ezen a testtájon erős, az képes átvinni ezt az erőt mind a felső végtagjára (a vállövre és a karra), mind az alsóra (a medencére és a lábra). A legfontosabb az, hogy ha erős a hasizomzata, akkor csökken a gerincsérülések veszélye, amelyek leggyakrabban a mindennapi tevékenységek közben fordulnak elő.

A hajlított lebegőülés – amelynél a felsőtest és a láb is felemelkedik a talajról – olyan gyakorlat, amellyel szilárddá és erőteljessé teheti törzsét. Kövesse az alábbi útmutatást:

1. Feküdjön hanyatt felhúzott térddel, talp a talajon. Egészen nyomja le a derekát. Egyenként emelje fel a lábát, míg mindkét térde merőlegesen behajlítva a csípője fölé kerül. Érezze, hogy a hasizmai rögzítik ebben a tartásban a csípőjét.

2. Emelje fel a fejét és a vállát, közelítse a mellkasát a csípőjéhez. Kilégzés közben képzelje el, hogy behorpasztja a köldökét a gerincéhez.

3. Belégzés közben eressze le a fejét és a vállát, és lazítsa el a köldök alatti hasizmait.

Tíz-tizenötször lassan ismételje a gyakorlatot, fokozottan ügyeljen a helyes légzésre. Igazítsa a légzését a gyakorlat üteméhez. Naponta érdemes megdolgoztatnia a hasizmait, mert ez igencsak nagy izomcsoport és nehezen edzhető tájék.

Vote it up
250
Tetszett?Szavazzon rá!