Csodatévő őszi zöldségek és gyümölcsök

Egyik-másik igazi gyógyszerraktár: rengeteg hasznos tápanyagot rejt magában

Ételeink legalább ezerféle olyan hatóanyagot tartalmaznak, melyek megvédenek a szívbetegség, a rák és a korai öregedés ellen. Az évnek ebben a szakában a legbőségesebb a kínálat a színpompás finomságokból. Íme, pár remek példa:

Sütőtök
A különféle sütőtökfajták például teli vannak béta-karotinnal, mely csökkenti bizonyos rákbetegségek és szívproblémák kialakulásának esélyét, ráadásul az öregedés számos jelét is képes késleltetni. A sütőtök kalória-, zsír- és nátriumtartalma alacsony, C-vitamin- és rosttartalma viszont magas. Fehérjedús magjaiban sok a vas és a magnézium. Tudjon meg többet a sütőtökről, illetve ismerjen meg sütőtökös recepteket!

Gránátalma
Ez a gyümölcs különösen gazdag olyan gyulladáscsökkentő antioxidánsokban, mint például az ellagsav, ezért segíthet a szívbetegség és a rák megelőzésében. Kollégáimmal az American Journal of Cardiologyban közöltük vizsgálatunk eredményét, melyből kiderült, hogy a gránátalmalé visszafordítja a szívkoszorúér-betegséget.

Újabb jó hír: egy újabb kutatás szerint a gránátalmalé a prosztatarák növekedését is lassítja. A gyümölcs leve javítja a vérkeringést, így a nemi szervek vérellátását is segíti, ezáltal akár potencianövelő hatása is lehet. Tudjon meg többet a gránátalmáról!

Paradicsom
A paradicsom bőséges likopintartalmának köszönhetően csökkenti a szívbetegség, tüdő-, mell- és prosztatarák kockázatát. Mivel a likopin a főzés során válik a szervezet számára hozzáférhetővé, ezért a paradicsompüré és -szósz a legkedvezőbb hatású a likopintartalom tekintetében. A paradicsom emellett sok béta-karotint, valamint C-, E-vitamint és káliumot is tartalmaz. Íme, egy csomó paradicsomos recept!

Kaliforniai paprika
Különösen a piros színű paprikára igaz, hogy segíti az immunrendszert. Kiváló béta-karotin- és C-vitaminforrás: háromszor annyi benne a C-vitamin, mint a narancsban. Kaliforniai paprikás receptek!

Gyömbér
Ez a fűszernövény egy gingerolnak nevezett vegyületet tartalmaz, mely csökkenti a vérnyomást és javítja a vérkeringést. A migrén és az ízületi fájdalmak enyhítésére is alkalmas, mivel gátolja a gyulladást okozó prosztaglandinok működését. Gyömbéres recepteket keres? Kattintson!

Fodros kel, mángold
Ezek és a többi sötét színű leveles zöldség egyaránt tartalmaz luteint, mely megvédi a szemet a retina-degeneráció és a szürkehályog ellen. A fodros kel karotinban, C- és E-vitaminban, folsavban, valamint az erős csontokhoz szükséges kalciumban és magnéziumban is gazdag. A főtt mángoldból pedig már egy csészényi fedezi a napi magnéziumszükséglet harmadát, ezáltal segít megőrizni az ideg- és izomsejtek egészségét. 

Vote it up
141
Tetszett?Szavazzon rá!