Cukros löttyök helyett

Napi egyetlen pohár édes ital benyakalása is magas vérnyomáshoz vezethet. Íme, néhány egészségesebb helyettesítő

Brit és amerikai kutatók nemrég közölt vizsgálata megállapítja, hogy a külön édesített italok fogyasztása emeli a vérnyomást, ráadásul minden pohár számít. A Harvard Egyetem Közegészségügyi Iskolája az alábbiakat javasolja a cukormentes és csökkentett cukortartalmú italokkal kapcsolatban:

Ízesített víz Sok ilyen termék kapható, de egy kancsó vízbe citrusfélét, gyömbért vagy friss fodormentát téve házilag is egyszerűen készíthet hasonlót.

Tea A fekete vagy zöld, jeges vagy forró tea kitűnő cukormentes ital. Kóstolja meg a gyümölcsízű herbateákat vagy a fahéjjal, vaníliával és más „süteményfűszerekkel” ízesítetteket. A teának ráadásul további előnyei is vannak.

Szénsavas ivólé Készítse el magának 350 ml ásványvízből és 40 ml gyümölcsléből. Ízesítse egy szelet citrusfélével vagy friss füvekkel.

Friss gyümölcsturmix A turmixokat egészséges italként reklámozzák, holott rengeteg cukrot tartalmaznak. Készítsen inkább üdítő-hűsítő italt friss gyümölcsből: szódavizet, jeget és sárgadinnyét vagy bogyós gyümölcsöket keverjen kásásra. Ízesítse mentával vagy egy szelet citrommal, naranccsal.

Nátriumszegény leves Egyáltalán nincs előírva, hogy szomjunkat valami édessel oltsuk. A japán miszoleves nátriumszegény változata kielégítően biztosítja a szervezet folyadék-utánpótlását.

Vote it up
231
Tetszett?Szavazzon rá!