Fotó/illusztráció: Shutterstock

Már valószínűleg ön is hallott róla, hogy a probiotikumok, azaz a „jó” baktériumok – melyek megtalálhatók az élőflórás joghurtban, érlelt sajtokban és kaphatók táplálékkiegészítőként is – segíthetnek az emésztési gondok, például a hasmenés vagy az irritábilisbél-szindróma kezelésében. Manapság néhány kutató úgy gondolja, ezek a kis lények más módon is jó hatással lehetnek az egészségre. További előnyeik a következők:

Egészségesebb szív Kanadai kutatók nemrégiben fedezték fel, hogy azon magas koleszterinszintű embereknél, akik a Lactobacillus reuteri nevű probiotikum egyik törzsét tartalmazó joghurtot ettek, hat hét alatt majdnem 9 százalékkal csökkent az LDL, másnéven „rossz” koleszterin vérszintje.

Kevesebb szorongás Egy British Journal of Nutrition-beli tanulmány szerint azok az emberek, akik 30 napon át egy bizonyos Lactobacillus és Bifidobacterium longum-törzseket tartalmazó táplálékkiegészítőt szedtek, kevésbé voltak feszültek, mint azok, akik nem szedtek probiotikumokat.

Tisztább íny és fogak Egy 2011-ben az irodalmi adatokat áttekintő közlemény szerint a Lactobacillus reuteri nevű probiotikum és a Bifidobacteriumok gátolhatják azokat abaktériumtörzseket, melyek ínybetegségeket és fogszuvasodást okoznak.

Ritkább megfázás és köhögés A probiotikumokat tartalmazó kiegészítők szedése 12 százalékkal csökkentette a felső légúti fertőzések számát, és hatására visszaesett azoknak a száma is, akik legalább egy komolyabb megfázáson estek át – derült ki egy tíz vizsgálat eredményeit áttekintő 2011-es elemzésből.

A legnépszerűbb cikkek: Egészség

  1. Fejfájdító fogyókúra
  2. Epe és kő
  3. Fájdalomcsillapító ételek?

További cikkek: Hasznos ismeretek

Hozzászólás

Név*
E-mail cím*
Szöveg*