Elég vizes ön?

A vizelet ellenőrizgetése talán nem a kedvenc szórakozásunk, de a legmegbízhatóbb módon jelezheti szervezetünk kiszáradását

– A reggeli legelső alkalom kivételével halvány szalmasárgának kell lennie – mondja Stuart Stanton professzor, a londoni Szent György Kórház orvosától. Ha folyamatosan okkersárga, akkor igyon többet.

Már a kisfokú kiszáradás is zavarhat az összpontosításban, fejfájást okozhat, kimerítheti az embert. Székrekedést és más bélpanaszokat is előidézhet. Ráadásul nemcsak nyári probléma, mert sok klimatizált irodahelyiség levegője egész évben túlságosan száraz.

A szakemberek azt tanácsolják, fogyasszon naponta legalább két liter folyadékot, meleg időben vagy láz esetén ennél is többet. Különösen fontos a folyadékfogyasztás étkezéskor. Testedzés előtt igyon egy keveset, utána pedig bőségesen.

Természetesen könnyű megfeledkezni erről – annál is inkább, mert a szomjúság nem megfelelő mércéje a kiszáradásnak. Aki rá akar szokni az ivásra, próbálja ki az alábbi ötleteket:

Munka közben tartson egy palack vizet az asztalán, hogy napközben rendszeresen bele-belekortyolgathasson.

Jártában-keltében vigyen magával egy palack vizet.

Minden pohár szeszes ital előtt hajtson föl egy pohár vizet, vagy hígítsa az alkoholt.

Folyadékigényét részben fedezhetik élelmiszerek is: dinnye, uborka, citrusfélék és bogyós gyümölcsök.

Vote it up
20
Tetszett?Szavazzon rá!