Felvillanyozó vezetés

Az Opel Ampera benzinmotorja csak az elektromos hajtómű akkumulátorának feltöltésére való. Ez tényleg jó?

Igen!
Ha az Amperával járók naponta körülbelül 40-50 kilométert vezetnek, és éjszaka hálózati áramról feltöltik a kocsit, valószínűleg nem is kell használniuk a benzinmotort. Az csupán a villanymotor „hatósugár-növelőjeként” szolgál arra az esetre, ha lemerül az aksi vagy a vártnál hosszabb az út.

Nem!
Hátul csak két ülés van, és nincs sok fejtér. Ha az akkumulátor lemerül, az Ampera meglehetősen sokat fogyaszt, ha pedig a külső hőmérséklet fagypont alá süllyed, a villanymotor hatótávolsága is hamar csökken. Igencsak magas az alapára.

Alternatívák
A Toyota kihozta sikeres Prius hibridjének feltöltős változatát, amely a megnövelt akkumulátorkapacitás jóvoltából immár mintegy 25 kilométeres hatótávolságú. Ha pedig a tisztán elektromos megoldást részesíti előnyben, érdemes tüzetesebben szemügyre vennie a Renault Fluence Z.E. modelljét. A gyártó szerint hatótávolsága 185 km, ám ezen felül bérleti díjat kell fizetni az akkumulátorért.

Az ítélet
Az Ampera megnövelt hatótávjával az Opel sikeresen enyhítette a villanyautók fő hátrányát. Aki kényelmes, környezetbarát, általános használatra alkalmas kocsit keres a mai piacon, ne is nézelődjön tovább!

Tesztelt modell: Opel Ampera Komfort Edition
Teljesítmény: 86/150 LE • Végsebesség: 161 km/h • Fogyasztás: gazdaságos 1,2 l/100 km, tesztelt (feltöltetlen akkumulátorral): 6,3 l/100 km • Tömeg: 1300 kg • CO2-kibocsátás: 27 g/km • Csomagtartó: 310-1005 l

Vote it up
171
Tetszett?Szavazzon rá!