Fusson el az öregség elől!

Ha eddig az ízületeit féltette, jó híreink vannak. Ha viszont nem szeret futni, ajánlunk más fiatalító mozgásformát is

Kapcsolódó cikkek

Előbb-utóbb minden ötödik ember megpróbálkozik a rendszeres futással. Sokan azonban féltik ízületeiket az elhasználódástól, pedig ennek nem kellene visszariasztania senkit.

A Stanford Egyetem vizsgálata 21 éven át kísért figyelemmel futókat, és megállapította, hogy a térdük semmivel sincs rosszabb formában, mint a futást mellőzőké. Az átlagosan évi 200 kilométert futók ízületei ugyanolyan állapotban voltak, mint az átlagban évi 2000 kilométert teljesítőkéi. A nem futókhoz képest viszont mindkét csoportnál 16 évvel későbbre tolódott az öregedés okozta mozgáskorlátozottság.

Mike Antoniades futóedző javaslata: aki 9 km/óránál lassabban kocog, annak érdemes inkább gyalogolnia.

A legalább 6 km/órás sebességű gyaloglás biomechanikai szempontból hatékonyabb, mint a kényelmes tempójú kocogás. Kisebb a csípő-, a térd- és a bokaízület rázkódásos terhelése. Ha két túrabottal együtt végzik, jellemzően mind a négy végtagot igénybe veszi, így akár több energiát is eléget.

Vote it up
157
Tetszett?Szavazzon rá!