A diabéteszesek arra számíthatnak, hogy a kór évekkel rövidíti meg az életüket. Ez bizony nem éppen kellemes kilátás. A védekezéshez természetesen alapvető a kiegyensúlyozott étrend, de szerepeljenek benne az alábbi szupertáplálékok is. Az újabb kutatások azt mutatják, hogy ezek különösen eredményesek a betegség megelőzésében.

Tej Naponta legalább negyed liter elfogyasztása 40%-kal csökkenti a cukorbetegség kialakulásának veszélyét, mivel kalcium-, magnézium- és D-vitamin-tartalma révén a szervezet jobban hasznosítja az inzulint. Az előnyöket azonban kiolthatja a telítettzsír-tartalom, ezért vásároljon sovány tejet.

Olajos magvak Egy 64 ezer középkorú nőre kiterjedő kínai vizsgálatban nemrégiben megállapították, hogy a naponta földimogyorót fogyasztóknál 21%-kal csökken a cukorbetegség kockázata. A jelek szerint más olajos magvak ugyanilyen jótékony hatásúak. Rágcsáljon el naponta három deka diót, mandulát vagy kesudiót. (Ez a mennyiség még nem fenyeget elhízással.)

Kávé Töltsön bátran: egy nemrégiben megjelent vizsgálat szerint a napi négy csésze hosszú kávét felhörpintőknél 30%-kal csökken a diabétesz veszélye. Dr. Rob M. van Dam, a Harvard Egyetem táplálkozástani tanszékének adjunktusa úgy véli, a koffeinmentes kávé is jó, de mindenképpen filterest igyon, mert a másfajta készítmények fölsrófolhatják a koleszterinszintjét.

Fahéj Egy új vizsgálat szerint ez a fűszer csillapítja a vércukorszint ingadozásait, amelyek hozzájárulnak a 2-es típusú diabétesz kialakulásához. Kimutatták, hogy már napi fél kiskanálnyi – müzlire, joghurtra vagy gyümölcsre hintett – fahéj is elősegíti az egészséges vércukorszint fenntartását.

A legnépszerűbb cikkek: Egészség

  1. Fejfájdító fogyókúra
  2. Epe és kő
  3. Fájdalomcsillapító ételek?

További cikkek: Hasznos ismeretek

3 a 6 hozzászólás

Fahéj - 2011 november 24, ,22:36

Szeretem a cikkeiket. A fahéj jótékony hatásához szólnék hozzá. A cikkben említett mennyiség sajnos kevés, én kipróbáltam. Ezért vettem inkább diabecinn kapszulát aminek jóval magasabb a fahéjtartalma ezért sokkal hatékonyabb. Amióta szedem sokkal kevesebbszer magas az értékem.

Bacskayné Nagy Márta - 2011 április 25, ,20:05

Nagyon szívesen olvasom a cikkeiket, mert hasznos ismereteket szerzek belőlük. Én sajnos cukorbeteg vagyok, de nem szívesen szedek gyógyszereket, a természetes gyógymódok híve vagyok. Egy hűséges olvasójuk. Üdvözlettel: Márta

Buzásné Erika - 2011 április 25, ,09:02

Nagyon hasznos cikkek érdeklödéssel olvasom és alkalmazom - Köszi B-E-

További hozzászólások

Hozzászólás

Név*
E-mail cím*
Szöveg*