Hétköznapi meditáció

Fordítson hátat a mindennapok idegfeszültségének, és keressen megnyugvást az alábbi módszerrel

Azt hiszi, a meditációt éveken át kell gyakorolni, hogy hasson? Netán úgy véli, csakis kolostori környezetben próbálkozhat vele az ember? Szó sincs róla. Legegyszerűbb formájában a meditáció csupán annyit jelent, hogy agyunkat az aktuális fizikai állapotunkra összpontosítjuk. Kezdje napi tíz perccel.

1. Öltözzön lazán, vonuljon el egy csöndes zugba, és helyezze kényelembe magát. A klasszikus póz a törökülés, méghozzá párnán, így a medence kissé előredől. De ülhet széken is, az a fő, hogy egyenesítse ki a derekát.

2. Koncentráljon a légzésére, de erőltetés nélkül. Tudatosan figyeljen a kilégzésre. Ha elkalandoznak a gondolatai, újra kezdjen el légzésére összpontosítani.

3. Figyeljen a lábujjaira, azután a lábfejére, majd a combjára, és így tovább. Haladjon végig az egész testén.

Ez az összpontosítás komoly önfegyelmet igényel, de idővel akkor is nyugodtabb lesz, amikor éppen nem meditál, és a külső körülményektől függetlenül képes lesz jobb kedvre derülni.

Vote it up
229
Tetszett?Szavazzon rá!