Hogy könnyen induljon a reggel

Valóságos küzdelmet vív, hogy reggelente kikeljen az ágyból? A következő tippekkel könnyebbé teheti a kihívást

Kapcsolódó cikkek

Ne spóroljon a fehérjével
A fehérje „meggyőzi” a gyomrot és az agyat, hogy jól tápláltak, elégedettek – a fehérjével való fukarkodás egyenes út a chipses zacskóhoz! Egy újabb kutatás során azok az önkéntesek, akiknek a napi fehérjebevitele a teljes kalóriafogyasztás kevesebb mint 15 százalékát tette ki, éhesek maradtak még reggeli után is, amit később rágcsákkal és édességekkel igyekeztek csillapítani. Ez végül oda vezetett, hogy havi 2 kilót szedtek fel pluszban azokhoz az önkéntesekhez képest, akiknek a fehérjefogyasztásuk magasabb volt az említett mennyiségnél. A keménytojás és a görög joghurt is fehérjében gazdag választás reggelire.

Indítsa a napot egy kis csokoládéval
Bizony, nem elírás – a krónikus fáradtságra specializálódott orvos, Jacob Teitelbaim szerint egy kocka étcsoki épp annyi teobromint (a koffeinszerű vegyületet) tartalmaz, amennyi elegendő ahhoz, hogy segítse az ébredést, de még nem üt vissza később. Ráadásul tele van antioxidánsokkal, amelyeknek köszönhetően csökkenti a szívroham veszélyét. Hangulatjavító hatása is van, és nem utolsósorban nagyon finom!

Bátran igyon még egy kávét
Nincs oka lelkiismeret-furdalás miatt lemondani a reggeli kávéról! A közelmúltban végzett átfogó kutatások azt mutatták ki, hogy a kávénak rengeteg jótékony hatása van: 20 százalékkal csökkenti például a bőrrák veszélyét, 25 százalékkal a stroke kockázatát, és egyenesen 60 százalékkal annak az esélyét, hogy a prosztatarákban haljon meg. Igya feketén vagy tejjel – viszont lehetőleg zsírszegény tejet használjon a kalóriabevitel minimalizálása érdekében.

Ki korán kel...
A későn fekvők könnyen elhízhatnak, állítja Michael Breus alvásszakértő. Azok, akiknek az alvási idő több mint fele hajnali fél 6 utánra esik, jellemzően több gyorséttermi ételt esznek, továbbá a rendesen alvókkal ellentétben kalóriabevitelük nagy része este 8 utánra esik. Egy felmérés azt mutatta ki, hogy minél többet eszik az ember este 8 után, annál magasabb a testtömegindexe. A legegyszerűbben úgy támogathatja a fogyókúráját, ha nem marad fenn hajnalig, és mindennap igyekszik ugyanakkor ébredni, lehetőleg minél korábban.

Rágódjon reggeli közben
Ne csak joghurtot egyen reggelire, fontos, hogy rágnia kelljen, így dolgoztatva meg az állkapcsát és az arcizmait, aminek köszönhetően könnyebben fog teljesen felébredni. Egyen meg például egy rostokban gazdag almát!

Ágyazzon be
Nem utolsó szempont az sem, hogy a beágyazott ágyba már kisebb eséllyel akar majd visszabújni (persze, csak 5 percre!), de ennél fontosabb, hogy a beágyazással járó széles karmozdulatok felpörgetik a pulzust és felpezsdítik a testet!

Vote it up
190
Tetszett?Szavazzon rá!