Jobb a futópad, mint a súlyzó

Most már biztos, hogy a hastájéki elhízás megelőzésére, illetve mérséklésére alkalmasabb az aerob edzés

A hastájéki elhízás, az a fajta, amelyik a hasüregben a zsigerek körül rakódik le, igen ártalmas az egészségre: fokozza a szívbetegség, valamint a diabétesz veszélyét. A kutatók igyekeznek megállapítani, melyik testgyakorlás-típus a legjobb e zsírtartalék lebontására. Most rájöttek, hogy ebből a szempontból hasznosabb a kocogás, kerékpározás, úszás vagy gyaloglás, mint a súlyemelés.

Dr. Cris Slentz, az észak-karolinai Duke Egyetem edzésélettani szakembere szerint a rezisztenciaedzés növeli az izomtömeget, de a hasüregi zsírra nincs hatással. – Az ülő életmódot folytatóknak nem árt tudniuk, miként használhatják ki legjobban a testedzésre fordítható korlátozott idejüket. Ha meg akarnak szabadulni a testzsírtól, arra az aerob edzés a legalkalmasabb.

A hasüregbe lerakódott zsírszövet mennyisége nem becsülhető meg egyszerűen, de Slentz megjegyzi, hogy a haskörfogat jó mérce. – A férfiak esetében általában több zsír rakódik le a hasüregbe a nőkhöz képest; a nőknél a változás kora után indul meg rohamosan a zsír felhalmozása.

Előzze meg a bajt!
Vessen gátat a zsír hasüregbe történő lerakódásának. Slentz szerint kíméletes edzésprogrammal – például heti hatszor félórás, élénk tempójú gyaloglással – megakadályozható a hasűri zsírszövet felhalmozódása. A további edzés pedig már csökkenti az elraktározott mennyiséget.

Vote it up
164
Tetszett?Szavazzon rá!