Mi fán teremnek a prebiotikumok?

Vigyázat! Nem összetévesztendők a gyakran reklámozott probiotikumokkal, de legalább ugyanolyan fontosak

A legtöbben hallottunk már probiotikumokról – azokról a hasznos baktériumokról, amelyek az ember tápcsatornájában tanyáznak, és mindent egyensúlyban tartanak. De ki hallott prebiotikumokról? Ezek azok az „üzemanyagok”, amelyek segítik a jótékony hatású baktériumok szaporodását.

A bifidobaktériumok, laktobacilusok és az ember vékonybelében élő más efféle mikroorganizmusok kulcsszerepet játszanak emésztésünkben. A kutatók most felismerték, hogy fokozhatjuk a baktériumok hatásosságát, ha tápláljuk őket – olyanformán, ahogy a sportolók meghatározott étrenddel javítják teljesítményüket.

A prebiotikumok természetes formában sokféle élelmiszerben megtalálhatók, így a teljes őrlésű gabonalisztből készült termékekben, a vöröshagymában, a banánban, a fokhagymában, a mézben, a póréhagymában, az articsókában és a babban. Táplálékkiegészítő tablettaként is kaphatók.

Anna Denny, a Brit Táplálkozástudományi Alapítvány szakértője azt javasolja, hogy a legelőnyösebb hatás érdekében a fenti prebiotikumforrásokat vagy a probiotikumok előtt vagy azokkal együtt fogyassza, például egyen mézes-banános joghurtot.

Vote it up
194
Tetszett?Szavazzon rá!