Nők és a testedzés

Öt dolog, amit a hölgyeknek érdemes tudniuk ahhoz, hogy sporttevékenységük igazán hatásos legyen

Összhangban a menstruációval
Ha menstruációs ciklusa vége felé tart, és éppen nem fáj semmije, dolgoztassa meg magát jó alaposan a lépcsőzőgépen. Az ausztrál Adelaide-i Egyetem kutatói megállapították, hogy azok a nők, akik a hónapnak ebben a részében sportolnak – ilyenkor a legmagasabb az ösztrogén- és a progeszteronszint –, több zsírt égetnek el, nagyobb súlytól szabadulhatnak meg, ráadásul kevésbé fognak az edzésben kimerülni.

Ellenőriztesse vasszintjét
Az amerikai Cornell Egyetem egy tanulmányából kiderül, hogy a vérszegénynek ugyan még nem mondható, de vashiánnyal küszködő nők nehezebben tartják magukat valamely edzésprogramhoz, mint azok, akiknek normális a vasszintje. Ha arra gyanakszik, hogy ez állhat fáradékonysága hátterében, keresse fel háziorvosát, aki megfelelő táplálékkiegészítőt ajánlhat a problémára. Ezzel akár a kétszeresére is növelhető az enyhén vashiányos nők edzéseken tapasztalható állóképessége. Megjegyzendő azonban, hogy a sok vasat tartalmazó készítmények kizárólag receptre kaphatók, s csak az orvossal való konzultáció alapján szabad szedni őket. A vörös húsokban és a tojásban bőségesen található ebből az értékes ásványi anyagból, akárcsak a babban és a leveles zöldségekben. A citrusfélék levének fogyasztásával pedig elősegítheti a vas élelmiszerekből történő felszívódását.

Ne nézzen a tükrökbe
A fitneszklubok tervezői gyakran helyeznek el tükröket az edzőtermekben, abban a hitben, hogy az emberek látni akarják mozdulataikat. Néha valóban hasznos lehet megfigyelni, hogy helyes technikával mozgunk-e, ám önmagunk nézegetése ellentétes hatást is kiválthat. Egy vizsgálat során megállapították, hogy a gyakorlatokat tükör előtt végző nők 30 perc után nyugtalanabbak és fáradtabbak lettek, mint akik tükör nélküli teremben edzettek.

Csudába a hírességek fitneszvideóival
Ha vett már edzésprogramot bemutató videofilmet vagy DVD-t, bizonyára olyat választott, amelyen egy híresség tornázik. A szakértők szerint az ilyen filmekben szereplő szuperkarcsú és szuperfeszes modellek láttán gyengül a motiváció és egyre kevésbé hisszük el, hogy valaha is elérjük kitűzött céljainkat a sportélet területén. Ennek oka, hogy ezek az alkotások csak tovább növelik a „fitneszdívák” és a „valódi nők” közti áthidalhatatlannak tűnő szakadékot. Amikor „motivációs” filmet vagy foglalkozást választ, mindig járjon utána, ki mutatja be a gyakorlatokat. Olyan „tanárt” válasszon, aki mellett el tud lazulni. Az a legjobb, ha az illető a többi emberhez hasonlóan úgy néz ki, mint aki csak rendszeres testmozgással tarthatja fenn kedvező megjelenését.

A molett is lehet egészséges
Sok nő véli úgy, hogy alkatuk miatt nekik nem érdemes sportolniuk. Mások elkeserednek, hogy hetekig tartó testedzés után sem csökken jelentősen a súlyuk. Kutatások is bizonyítják, hogy a testedzés legnagyobb haszna az egészséges szívműködés, és hogy a túlsúlyossággal társuló mozgásszegény életmód az, ami szívbetegséghez vezethet, nem csupán a fölös kilók.
 

Kíváncsi 1500 hasonló tippre? Kattintson!

Vote it up
221
Tetszett?Szavazzon rá!