Rántottából lakoma

Ugye, van otthon tojás? Akkor minden adott egy könnyű, egészséges, mesésen finom reggelihez, ebédhez vagy vacsorához

Íme, néhány ötlet, melyek segítségével pár tojásból (és az ízlése szerinti hozzávalókból) 4-5 éhes embert is jóllakathat.

Tegye a következőket
Tekintse át az alább felsorolt hétféle összetevőt, és válassza ki, melyik csoportból melyiket szeretné használni.

Fogjon egy nagy serpenyőt (az öntöttvassal soha nem nyúlhat mellé, de ha egyszerűbbé akarja tenni a mosogatást, válasszon teflonbevonatút), és tegye fel közepes lángra.

Öntsön bele annyi olajat, hogy bevonja a serpenyő alját, majd párolja benne puhára a kezdő összetevőket.

Ezután adja hozzá a húsféléket, és süsse őket addig, amíg átforrósodnak. Vigyázat, a csillaggal jelölt összetevők elősütést vagy előfőzést igényelnek!

Ha a keményítős hozzávalókból is választott, azt most tegye bele. Óvatosan, de alaposan keverje össze a többivel, így felvesz valamennyit a húsfélék zsiradékából, és kissé megpirul.

A zöldségek következnek: ezeket is forgassa össze a serpenyő tartalmával, és rázogassa, amíg az egész átmelegszik (a csillagos összetevőknél itt is előfőzésre van szükség).

Most öntse a serpenyőbe a jól felvert, sózott-borsozott tojást. Finom mozdulatokkal keverje meg, hogy a tojás egyenletesen szétterüljön a többi hozzávaló körül.

Szórja a rántottára a kiválasztott sajtot.

A sütés befejezéséhez fedje le a serpenyőt. Ha szeretné, tegye egy kis időre a grillsütő alá, hogy a rántotta teteje szépen megpiruljon.

Legvégül szórja rá a kísérő összetevőket. A friss fűszernövényeket csak közvetlenül tálalás előtt tegye rá, így lesznek a legfinomabbak.

Forrón tálalja, ropogós héjú kézműves pékárukkal.

Ezekből válasszon
Most, hogy már ismeri az alapvető lépéseket, bátran kísérletezzen. Legyen kreatív, kövesse ízlése útmutatásait! Habarásra fel!

Kezdetnek: vöröshagyma • lilahagyma • újhagyma • sonkahagyma

Húsfélék: bacon*, sonka, • csípős/csemegekolbász* • szalámi* • pármai sonka • tofu • csirkehús* • sertéshús* • füstölt lazac (csak a zöldségek után adja hozzá) • garnéla

Keményítők (megfőzve): burgonya • édesburgonya • rizs • főtt tészta

Zöldségek: gomba* • zöldpaprika* • csípős paprika* • cukkini* • sütőtök • brokkoli* • friss vagy mélyhűtött zöldborsó* • spárga* • spenót • zöld leveles zöldségek (fodros kel, mángold)*, • articsókaszív* • paradicsom

Tojás: fejenként 2 db, jól felverve, sóval és borssal ízesítve

Sajt (reszelve): cheddar • ementáli • Gruyère • mozzarella • parmezán • feta • kecskesajt

Kísérők: petrezselyem • kapor • metélőhagyma • turbolya • tárkony • koriander • frissen őrölt bors • tengeri só • pirospaprika • avokádó • csírák • fekete vagy zöld olajbogyó

Vote it up
199
Tetszett?Szavazzon rá!