Fotó/illusztráció: Shutterstock

Ha a csontjainkat erősítő élelmiszerekre gondolunk, nemigen jut eszünkbe a szilva. Dr. Bahram Arjmandi, a tallahasseei Floridai Állami Egyetem kutatója azonban elárulja, hogy az új adatok szerint a Prunus domestica kis, tojásdad termése a legeslegjobb gyümölcs a csontrendszer számára. Állatkísérletekben nemcsak megakadályozta, de vissza is fordította a csontritkulást.

A változó koron túli nőknél kapott első eredmények arra utalnak, hogy az embernél nem kevésbé hatásos a szilva. De mi teszi olyan különlegessé a szilvát? Az, hogy rengeteg hasznos antioxidánst és rendkívül sok bórt, káliumot meg K-vitamint tartalmaz – mindezek pedig fontosak a csontok egészségének megőrzéséhez is.

A vizsgálatban részt vevő nők naponta 8-10 szem aszalt szilvát fogyasztottak, de Arjmandi feltételezi, hogy már három szem is kedvezően hathat a csontrendszerre.

Íme, néhány remek szilvás recept: Szilvás fánkocskák, Aszalt szilvás-almás felfújt, Szilvás tortácska, Szilvás nyomkodós

Érdemes belakmározni friss szilvából, amíg kapható, az év többi szakában pedig ott a mélyhűtött, aszalt vagy befőttként tartósított szilva, ami nemcsak magában fogyasztható, hanem müzlibe keverve, sőt vöröshagymával, fokhagymával és sárgarépával dinsztelve baromfi vagy más pecsenye köretéül is.

A legnépszerűbb cikkek: Egészség

  1. Fejfájdító fogyókúra
  2. Epe és kő
  3. Fájdalomcsillapító ételek?

További cikkek: Hasznos ismeretek

Hozzászólás

Név*
E-mail cím*
Szöveg*