Szilvában a csonterő

Valóságos csontritkulás elleni csodaszer a szilva, ráadásul hatóerejét még befőttként is megőrzi

Ha a csontjainkat erősítő élelmiszerekre gondolunk, nemigen jut eszünkbe a szilva. Dr. Bahram Arjmandi, a tallahasseei Floridai Állami Egyetem kutatója azonban elárulja, hogy az új adatok szerint a Prunus domestica kis, tojásdad termése a legeslegjobb gyümölcs a csontrendszer számára. Állatkísérletekben nemcsak megakadályozta, de vissza is fordította a csontritkulást.

A változó koron túli nőknél kapott első eredmények arra utalnak, hogy az embernél nem kevésbé hatásos a szilva. De mi teszi olyan különlegessé a szilvát? Az, hogy rengeteg hasznos antioxidánst és rendkívül sok bórt, káliumot meg K-vitamint tartalmaz – mindezek pedig fontosak a csontok egészségének megőrzéséhez is.

A vizsgálatban részt vevő nők naponta 8-10 szem aszalt szilvát fogyasztottak, de Arjmandi feltételezi, hogy már három szem is kedvezően hathat a csontrendszerre.

Érdemes belakmározni friss szilvából, amíg kapható, az év többi szakában pedig ott a mélyhűtött, aszalt vagy befőttként tartósított szilva, ami nemcsak magában fogyasztható, hanem müzlibe keverve, sőt vöröshagymával, fokhagymával és sárgarépával dinsztelve baromfi vagy más pecsenye köretéül is. Ismerjen meg további szilvás recepteket!

Vote it up
480
Tetszett?Szavazzon rá!