Álmot hozó ételek

Az úgynevezett magas glikémiás indexű ételek könnyebbé teszik az elalvást. Íme, a legjobbak a bagettől a zselés cukorkán át a dinnyéig

A glikémiás index különböző ételek emésztése során bekövetkező vércukoremelkedésre utal. A tiszta glükózt használják vonatkoztatási alapként, ennek a glikémiás indexe 100.

Azok a szénhidráttartalmú ételek, amelyek gyorsan lebomlanak és felszívódnak az emésztés során, magasabb glikémiás indexszel rendelkeznek.

Ha a lefekvés előtt legfeljebb négy órával fogyasztja őket, akkor ezek az ételek segítik a pihenést, mivel felgyorsítják a triptofán és a szerotonin képződését – ezek a vegyületek pedig könnyebbé teszik az elalvást. Íme, a legjobb ilyen ételek, zárójelben a glikémiás indexükkel:

Tofus desszert (115)
Francia bagett (95)
Tepsis sült burgonya (93)
Előfőzött rizs (91)
Kukoricapehely (84)
Puffasztott rizs (82)
Perec (81)
Müzli mazsolával (80)
Zselés cukorka (80)
Vaníliás nápolyi (77)
Hasábburgonya (76)
Graham édes keksz (74)
Sós keksz (74)
Burgonyapüré (73)
Méz (73)
Sima bagel (72)
Kukoricachips (72)
Görögdinnye (72)
 

Tudta, hogy segíthet az elalvásban a dió, a cseresznyelé és a tonhal is?

Vote it up
183
Tetszett?Szavazzon rá!