Érezze magát tíz évvel fiatalabbnak

A közeledő ünnepek sürgés-forgása miatt megviseltnek, fáradtnak érzi magát? Próbálja ki ezeket a fiatalító ötleteket

Kövesse a csillagát
A célok kitűzése bizonyítottan jót tesz az egészségnek. Egy nemrég végzett kutatás szerint a céltudatos emberek rendszerint tovább élnek és energikusabbak. Használja ki ezt az ünnepi időszakot arra, hogy új élményeket szerezzen, és új terveket szőjön.

Mozogjon, mozogjon
Számtalan vizsgálat kimutatta már, hogy az aktív életmód fenntartásával boldogabb, egészségesebb életet élhetünk. Akár napi 20 perc is sokat számít, különösen, ha rendszeresen mozog, és többféle gyakorlatot is végez állóképessége, ereje, egyensúlyérzéke és rugalmassága fejlesztésére.

Legyen az étkezés az orvossága
A helyes táplálkozás azt jelenti, hogy ismeri a különbséget jó és rossz zsírok között, odafigyel az elfogyasztott ételfajták változatosságára és arányaira, valamint megszokásává teszi, hogy az egészséges ételek mellett döntsön. Ha hosszú ideje rosszak az étkezési szokásai, kezdje azzal, hogy fokozatosan javít az étrendjén.

Ügyeljen a súlyára
Már 5-10 kg túlsúly is felesleges kockázatokkal jár, főleg akkor, ha a zsírpárnák nagy része a dereka körül csoportosul. Az anyagcsere az életkor előre haladtával lassul, így már nem éget el annyi kalóriát, amennyit korábban. Érdemes vagy visszavennie az étkezésből, vagy többet mozognia, esetleg mindkettőt egyszerre.

Járjon vizsgálatokra
A rendszeres vérnyomás-ellenőrzés például súlyos szív- és érrendszeri betegségeket vagy veseproblémákat előzhet meg. Az influenzaoltás nemcsak az influenzát, hanem vele együtt annak szövődményeit is távol tartja. Azt pedig soha nem fogja megbánni, ha korán kiderül, hogy cukorbetegsége vagy kezdeti stádiumú rákja van: ekkor még van idő tenni ellene.

Fogjon padlót
Dőljön le a kanapén vagy egy kényelmes fotelban felpolcolt lábbal úgy, hogy a lába magasabban legyen a szívénél. Az alsó végtagban lévő vér így könnyebben vissza tud áramlani a szíve felé, nem fog a lába dagadni. Ennél egy fokkal hatékonyabb, ha hanyatt fekszik a földre a fallal szemben, majd a sarkait feltámasztja a falra, miközben a lába 45 fokos szögben áll. Maradjon ebben a helyzetben három percen át.

Óvatosan az alkohollal
Bár napi egy-két pohár ital csökkentheti a szívbetegségek és a szélütés veszélyét, azonban mozgással és helyes étrenddel is ugyanezt az eredményt érheti el. Arról se feledkezzen el, hogy minél kevésbé fiatal valaki, annál kifejezettebben hat rá az ital. A túlzott alkoholfogyasztás emellett növeli a nőknél az emlőrák kockázatát is.

Vigyázzon a fogaira
Évente legalább egyszer vagy kétszer vegyen fel a naptárába egy fogorvosi ellenőrzést és tisztítást. Szintén fontos része a megelőző intézkedéseknek a mindennapos fogmosás és a fogselyem használata. Az ínybetegség miatt akár a szívére is átterjedhet a fertőzés, mely éveket vehet el az életéből.

Aludjon eleget
Idővel egyre ritkábbá válnak az igazán nyugodt, mély alvással töltött éjszakák, pedig az elégséges pihenés elengedhetetlen az egészséges öregedéshez. Az alvás minősége szoros kapcsolatban van az immunrendszer megfelelő működésével, valamint a szív- és érrendszer egészségével.

Legyenek kapcsolatai
Minél több emberrel beszél naponta vagy hetente, annál jobb. Bizonyított tény, hogy a társasági kapcsolatok hozzásegítenek a hosszabb élethez, és csökkentik az egészségügyi ellátás iránti igényt. Ha megvannak a támogatói, akkor nagyobb eséllyel küzdi le a betegségeket, a stresszt és az érzelmi problémákat – így több örömben lesz része.

Vote it up
224
Tetszett?Szavazzon rá!