Így ússza meg a szipogási szezont

Négy kevésbé ismert trükkel jó eséllyel kicselezheti a kellemetlen őszi-téli nyavalyákat

Számos közismert módja van az influenza és megfázás kivédésének. A legfontosabb, hogy megerősítsük szervezetünk védekezőképességét. A gyümölcsben és zöldségben gazdag étkezés és a napi hétórányi alvás például bizonyítottan ellenállóbbá tesz a betegségekkel szemben.

Fontos, hogy otthon is rendszeresen alaposan fertőtlenítsünk: kilincset, csapot, távirányítót, telefont, kapcsolókat, konyhai felületeket. Mindezeket törölje át papírtörlővel! Kíváncsi más hagyományos módszerekre is? Kattintson! Sőt, egy további táplálkozási tippel is szolgálhatunk!

Ám a megelőzésnek akadnak kevésbé ismert módjai is. Íme, ezek közül négy:

Franciás védelem
A fertőzés legtöbbször a kézen át történik, ezért a londoni School of Hygiene kutatói a baráti kézfogás helyett inkább a köszöntés francia módját, az arcra adott puszit ajánlják. Férfiak között pedig akár a baráti ölelés is jobb lehet a hagyományos kézfogásnál.

Fokhagymaharc
A kelet-sussexi Garlic Centre 146 önkéntes részvételével végzett kutatást, amelynek során a jelentkezők fele naponta fokhagyma-kapszulát kapott, a többiek placebót. A 90 téli napon végzett kutatás alatt a fokhagymát fogyasztóknál 24, míg kontrollcsoport tagjainál 65 megfázásos betegség fordult elő; ráadásul előbbieknél a betegség rövidebb ideig is tartott, és a visszaesés esélye is csökkent.

Szivacsmikrózás
A baktériumok 99 százalékától megszabadulhat, ha konyharuháit és szivacsait mindennap két percig maximum hatásfokon mikrózza. VIGYÁZAT: a konyharuhát és szivacsot mindig nedvesen tegye be a mikrohullámú sütőbe, különben tűzveszélyes lehet!

Védőséta
Egy kutatás szerint azok a menopauzán túli nőknél, akik mérsékelt, de rendszeres testmozgást végeznek – például hetente ötször 45 percig tempósan sétálnak –, harmadára csökken a megfázás esélye, mint a rendszeres testmozgást nem végzőknél.

Vote it up
339
Tetszett?Szavazzon rá!