Így csökkentse a koleszterinszintjét

Ha gyógyszer nélkül szeretné megelőzni a nagyobb bajt, íme, hét egyszerűen követhető remek módszer

A koleszterin könnyen lerakódik a verőerek falába. Ez ahhoz vezethet, hogy az érfalon zsíros lerakódások, úgynevezett plakkok alakulnak ki. Ha egy ilyen plakk megsérül, a véráramban rög képződhet, amely elhelyezkedésétől függően szívrohamot vagy stroke-ot okozhat.

Mindezek megelőzésére tegye az alábbiakat!

Egyen reggelire körtét vagy grépfrútot!
Mindkét gyümölcs tartalmaz pektint. Ez az oldódó rost is segít csökkenteni az LDL-szintet. Hasonlóan jó pektinforrás az alma és sok bogyós gyümölcs. Ha egyéb gyógyszert is szed, akkor alaposan olvassa el annak a használati utasítását, ugyanis a grépfrútlé megváltoztathatja egyes gyógyszerek hatását.

Zárja ki étrendjéből a transzzsírokat!
A kekszek helyett nassoljon zöldségfalatkákat, s áruházi sütemények helyett gyümölcsöt. Csak olyan margarint vásároljon, amelynek a dobozáról egyértelműen kiderül, hogy nem tartalmaz transzzsírokat (vagy hidrogénezett növényi olajokat). A telítetlen transzzsírok sokkal ártalmasabbak az egészségre, mint a telített zsírok, mivel növelik az LDL-koleszterin és csökkentik a HDL-koleszterin szintjét. Ha elkerüli ezeket az ételeket, akár 55 százalékkal csökkentheti a szívroham kockázatát.

Főzzön slow cookerrel!
Ha soványabb húsokat eszik, kevesebb koleszterinképző telített zsírt fogyaszt. Persze a kevésbé zsíros hús rágós, ezért használjon lassú főzőedényt, slow cookert, hogy zsír hozzáadása nélkül is ízletes legyen az étel.

Készítsen saját salátaöntetet!
Használjon hozzá olívaolajat és ecetet vagy citromlevet, fűszereket és zúzott fokhagymát. Így sokkal kevesebb telítetlen és telített zsírt juttat szervezetébe, mintha a boltban vett keverékeket öntené a salátára.

Egyen zabkását reggelire!
A zabban sok rost van, amely megköti a bélben a koleszterint és így segít eltávolítani azt a szervezetből. Ha rendszeresen naponta kb. 3 deciliter zabkását fogyaszt, 12-14 százalékkal csökkenhet az LDL-szintje, mint amikor nem tette ezt.

Mindennap végezzen tíz percig erősítő gyakorlatokat!
Tízperces egyszerű gyakorlatokkal, mint felülés, lábemelés, csípőhajlítás csökkentheti a káros koleszterin szintjét.

Igya a kávéját fahéjjal
Azoknál a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknél, akik főzés előtt fél teáskanál (kb 6 gramm) fahéjat kevertek a kávéjukba, 30 százalékkal alacsonyabb LDL-szintet mértek.

Vote it up
260
Tetszett?Szavazzon rá!