Így győzze le a fáradtságot

Időről időre mindenkinek szüksége lehet valamilyen frissítőre, de nem a koffeinadag növelése az egyetlen megoldás

Sok kicsi sokra megy
Négy kávéval indítja a napot, így is alig tudja kinyitni a szemét? Ki kell zökkentenie önmagát ebből az energiahiányos kerékvágásból – több kutatás, többek között a Harvard Medical School tanulmánya is azzal az eredménnyel zárult, hogy a gyakrabban fogyasztott, de alkalmanként kisebb adagú koffein hatása nagyobb, mint a ritkábban fogyasztott bombaadagé. Igyon inkább többször, de csak negyedcsészényi kávét, hogy friss maradjon. A mértéktartó kávézásnak egyébként további előnyei vannak.

Keressen alacsony glikémiás indexű ételeket
Ha nem is hallott még a glikémiás indexről, kattintson! Többek között a bab, a korpa, a barna rizs, a teljes kiőrlésű lisztből készült kenyér és a dió fogyasztása után kisebb vércukorszint-ingadozás, mint a magas glikémiás indexű fehér rizs, spagetti, krumpli, gabonapehely vagy épp a cukros üdítők elfogyasztásakor. Ha előbbieket részesíti előnyben, inkább egyenletes a vércukorszint, így elkerülhető a szédülés és a remegés, ami gyakori velejárója a drasztikusan ingadozó vércukorszintnek.

Szagoljon rozmaringot
Ha van otthon szárított rozmaring, zúzzon össze egy maréknyit, majd lélegezze be egyszer-kétszer az illatát – a fűszer intenzív fás illata közismerten élénkítő hatású.

Sétáljon napi tíz percet
Mindennap tegyen tízperces sétát, és közben koncentráljon olyan dolgokra, amikért hálásnak érzi magát. Ennek a technikának köszönhetően nemcsak hogy rendszeres testmozgással fogja erősíteni a szervezetét, de még jól is fogja érezni magát, mert agyát elárasztják a boldogságérzetet kiváltó ingerületátvivő anyagok és endorfinok. Fontos, hogy kerülje a negatív gondolatokat: a rossz hangulat, a búskomorság nagyon sok mentális energiát emészt fel – ha lehet, kerülje az önkritikát, ne hibáztassa magát olyan dolgokért, amelyek már megtörténtek, nem lehet rajtuk változtatni. A séta egyébként csodákra képes.

Igyon két pohár hideg vizet
A fáradtság gyakran a kiszáradás első tünete – ha egész nap csak kávét és cukros üdítőket ivott, valószínű, hogy szervezete kezd dehidratálódni. Igyon egy-két pohár jeges vizet, aminek köszönhetően a hideg még fel is rázza – sőt akár fogyhat is! Ugyanígy működhet időnként a hideg vizes borogatás: a homlokára helyezett hideg ruha gyorsan felfrissíti az arcizmokat és a szemet.

Fogyasszon elegendő vasat
Folyamatosan fáradt? Lehetséges, hogy vashiányos vérszegénységben szenved, ami a fáradtság gyakori forrása. A vas fontos az energiatermeléshez, mert részt vesz az oxigént a sejtekhez szállító hemoglobinok képződésében. Egyen sok vörös húst, vasban gazdag müzlit, illetve zöldségeket, mint a spenót, a sütőtök és a napraforgómag, a tofu, a fehérbab, a lencsefélék, a szárított paradicsom, a csicsóka. Remek vasforrás továbbá az osztriga és a kagylófélék is, amelyekkel kiegészítheti étrendjét, hogy hozzájusson a szükséges napi 18 milligrammhoz. Akár orvosával is érdemes konzultálni, mert elképzelhető, hogy vaspótlásra van szüksége.

KombuchaKombucha
Ez az erjesztett teás ital még relatíve ismeretlen az üdítők között, pedig valójában már időszámításunk előtt 250 előtt óta ismerik Kínában. Alapvetően egy fekete tea, összekeverve különböző tápanyagokkal – egész sor jótékony hatása van a szervezetre, amelyek közül csak egy, hogy segít az energiatermelésben.

Minél több C-vitamint
A C-vitamin nemcsak az immunrendszert erősíti, hanem a fáradékonyság ellen is alapvető fontosságú. A citrus és az ismert zöldség-gyümölcsök, mint a kivi, a paradicsom, az eper, a Bell paprika és a bimbós kel mind gazdagok C-vitaminban már kis adagban is.

Banánt mogyoróvajjal
Minden gyümölcs tartalmaz természetes cukor formájában bizonyos mennyiségű szénhidrátot, ami minden rossz híresztelés ellenére sok energiát tartalmaz. A banánban található szénhidrát gyorsan felszívódik, mert könnyen emészthető; hosszabb hatás érdekében a banánt kombinálja fehérjében gazdag mogyoróvajjal.

Vote it up
208
Tetszett?Szavazzon rá!