Így kell járni

Ön is azt hiszi: a gyaloglás során nem éget el annyi energiát, hogy fogyni tudjon? Eláruljuk, miért téved és hogyan lesz eredményes

Kapcsolódó cikkek

Vizsgálatok szerint a gyaloglás éppen annyira hasznos, mint a futás. Csökkenti a vérnyomást, a koleszterinszintet és a hasi zsírszövet mennyiségét. Az alábbi tippekkel jó pár lépést tehet a helyes irányban:

Javítson a testtartásán! Ez segít, hogy több energiát égessen el, és javítja a közérzetét. Húzza ki magát, ettől a szegycsontja felemelkedik, így egészen tele tudja szívni a tüdejét. A sarkára lépjen, majd vigye át a súlyát a lábujjaira, mielőtt felemeli a lábát. Kisebb, szaporább lépésekkel fokozza az iramot. Ezzel óvja a térdét, és feszesebbé teszi a farizmait. Járás közben húzza be a hasát és egyenesítse ki a hátát, nehogy megfájduljon a dereka.

Az eredményekért meg kell dolgozni. Igyekezzen hetente ötször fél órát gyalogolni, de ne essen kétségbe, ha ezt nem sikerül azonnal megvalósítania. Eleinte csak akkora távolságot tegyen meg, amennyi még jólesik, azután hétről hétre jusson 10%-kal messzebbre.

Használjon lépésszámlálót! Egyesült államokbeli kutatók megállapították, hogy akik ilyen segédeszközt vesznek igénybe, automatikusan többet gyalogolnak.

Csavarja fel a hangerőt! A gyaloglás közbeni zenehallgatás elvonja a figyelmét a fizikai fáradtságról.

Váltogassa az útvonalat! Ne mindennap ugyanarra gyalogoljon. Próbáljon ki egy erdei ösvényt vagy ballagjon el a szupermarketba. Az útirány cserélgetése szellemileg is leköti, emellett a változatos terep más-más lábizmokat mozgat meg.

Szívja tele a tüdejét! Sokan testedzés közben önkéntelenül visszatartják a lélegzetüket, azután csodálkoznak, hogy légszomjuk támad. Az izmoknak oxigén kell a működésükhöz. Számoljon magában háromig, mialatt az orrán át levegőt vesz, majd újabb három számolásra a száján át fújja ki.

Vigye a kutyát is! Amint a blöki megszokja a sétákat, már nyüszít, ha a gazdi nem akarja, hogy ő is elkísérje. Ha nincs kutyája, sétáltathatja ismerősei ebét.

Lehetőleg szép környezetben gyalogoljon! Az ausztráliai Wollongongi Egyetem kutatói kiderítették, hogy azok az egyének, akik „tetszetősnek” találják lakóhelyüket, szívesebben gyalogolnak. A „gyaloglásra alkalmas” környéken élők hetente átlagosan hetven perccel többet gyalogolnak, mint a kevésbé gyalogosbarát fertályon lakók.

Vote it up
208
Tetszett?Szavazzon rá!