Így lendüljön formába

Ahhoz, hogy jó kondija legyen és leadjon pár kilót, az elhatározáson kívül nem kell más, csak hat egyszerű sporteszköz

Megkérdeztünk néhány rendszeresen testedző nőt, melyik hat sporteszközről nem mondanának le semmi pénzért. Vagyis melyik felszerelés elengedhetetlen ahhoz, hogy fittek legyenek és közben jól is érezzék magukat. Válaszaik alapján kiderül, mire van önnek is szüksége a testedzéshez.

Jógamatrac
Akármit is sugallnak a tévéhirdetések, a világ legjobb testedzése közel ötezer éves. A jóga erősít, karbantartja az izmokat, rugalmassá tesz, illetve javítja a légzést és az egyensúlyérzéket. Ha rendszeresen gyakorolja, csökkenti a stresszt meg a vérnyomást, és a testsúlyt is kordában tartja. A jóga élesíti az érzékeket, megtanít összpontosítani, és az életet méltányoló, együttérző emberré tesz. Nincs még egy testedzés, amely minderre képes volna.

Amikor kisimítja a jógamatracot, a zűrzavaros világ leszűkül egy 60 x 180 centis téglalapra. Ha ezen megtanulja testét és szellemét irányítani, bárhol képes lesz rá. A matracot nem kizárólag jógázásra lehet használni, de amikor kiterítik a földön, utazás veszi kezdetét, kitárul egy ajtó, amely mindenkit máshová vezet, mégis ugyanoda. Nem számít, mennyire zaklatottak a körülményei, a jóga fegyelmezetté teszi.

Kerékpár
Nem kell vadonatúj, puccos bringa. Valójában jobb, ha már néhány karcolás a gyakori használatra utal. Így válasszon! A biciklizéssel jó pár kilót leadhat, és olyan lába lesz, mint Heidi Klumnak. De nem ezért került a legfontosabb eszközök listájára, hanem azért, mert a bringások jobbára úgy mosolyognak, mint hatéves korukban. A kétkerekűn nemcsak az egészségét, a fiatalságát is visszanyerheti. Bármikor nyeregbe pattanhat, hogy átélje azt az örömöt, amelyet az egyensúly megtalálása, a gyorsulás és a szabadság nyújt. Nem sok egyéb tevékenység jutalmazza ilyen ajándékkal az embert. Úgyhogy, hajtás!

Túracipő
A futó- és gyaloglócipők is hasznosak, de gyakran arra késztetik az embert, hogy ugyanazokat a körököt rója, mintha futópadon edzene. A túracipő olyan utakra, ösvényekre viszi, amelyeken még nem járt – hasonlóan a túrabakancshoz, csak épp nem olyan ormótlan. Felfedezésre, kalandra csábít, és általa közelebb kerülhet a természethez. A túracipő arra emlékeztet, hogy nagyobb távolságokra, izgalmas tájakra is el lehet jutni két lábon. Hagyja csak, hadd koszolódjon. Az ember barangolásra termett. A túracipők formában tartják, és hazaviszik.

Úszószemüveg
Pökjön a lencsére, igazítsa meg a pántot, és lassan merüljön a víz alá. Hallgassa a csendet, figyelje a buborékokat a hasán, lebegjen, majd könnyedén kezdjen tempózni. Választhat bármilyen méretű vagy formájú szemüveget, ablakot nyit ön előtt egy új világra, amely nemcsak a testét erősíti, a lelkét is gazdagítja.

Lehet, hogy az élmény csak néhány lélegzetvételig tart, de rendkívül nyugtató hatású. Ússzon szabadtéri medencében, búvárpipával a tengerben, vagy csak merüljön a víz alá és bámulja a lábát a kád végében. Ha a világ túl harsány maga körül, vagy megtörtnek érzi a testét, netán a szívét, az úszószemüveg az újrakezdés frissességét kínálja.

Ugrálókötél
A testedzés akkor válik élvezhető programmá, ha nem mint feladatra, hanem mint játékra gondol rá. Gyerekkorában még szinte mindenki fitt és vékony, részben az ugrálókötélnek köszönhetően.

Nemcsak egyszerű és olcsó sporteszköz, de használatával több kalóriát lehet elégetni, mint bármelyik drága edzőgéppel. Szabadtéren és teremben, éjjel-nappal, télen-nyáron kiválóan működik. Egyetlen mozgó alkatrésze van: aki használja. És mivel elfér egy táskában, bárhová elvihető. Nagy valószínűséggel egykor sokan mesterei voltak e tornaszernek. Ideje felidézni a mondókákat, és kötelet ragadni.

Lépésszámláló
Ez az egyetlen kütyü a listánkon, igaz, nem képviseli a csúcstechnológiát. Miért fontos lépésszámlálót erősíteni a csípőnkre? Azért, mert a jó erőnléthez nem egyórás edzés kell a konditeremben, de még csak a félórás futás sem elég hetente négyszer.

Az új kutatások szerint ha a fizikai aktivitás kimerül ezekben és a nap többi részében nem mozog, nem lesz igazán egészséges és fitt. A lépésszámláló abban segít, hogy a testedzési szokásait „edző” módból átállítsa „aktivitás” módba – az előbbit egy óráig gyakorolja, az utóbbit egész nap. Ilyen a modern fitnesz. A lépésszámláló az aktivitás szintjét méri. Ahogy az Omega énekelte annó: Tízezer lépés kéne csak... Ha ez már szokásává vált, ajándékozza lépésszámlálóját a barátjának, és megváltoztatja az életét. És így tovább...

Vote it up
220
Tetszett?Szavazzon rá!