Így serkentheti az anyagcseréjét

Próbálja ki az alábbi tudományosan bizonyított módszereket, hogy megállás nélkül égesse a zsírt és a kalóriát

Kapcsolódó cikkek

A gyors metabolizmus titka
Fiatalkoromban teljesen őrültje voltam a fogyókúráknak, folyamatosan a kalóriákat számolgattam. Zsírszegény joghurton éltem, és legfeljebb egy-egy répával jutalmaztam magam, ha nassolhatnékom támadt. Végül egy aggódó barát jóvoltából találkoztam egy diétás orvossal.

– Az ilyen szigorú önmegtartóztatás nem fog segíteni a fogyásban, valójában inkább lassítja az energiafelhasználást – tudtam meg az illetőtől. Megtanultam tőle, hogyan kell együttműködnöm saját szervezetem igényeivel, és hogy miként csillapíthatom az éhséget megfelelő táplálkozással: teljes értékű, egészséges ételek széles választékával. Az orvostól eltanult elvek mentén azóta is sikerrel tartom kordában a súlyomat.

A kemény valóság: ha az ember elér a húszas éveibe, onnantól kezdve az anyagcseréje folyamatosan lassulni fog, évtizedenként 2 százalékot. Ez azonban nem jelenti azt, hogy lehetetlen lenne megelőzni az elhízást. A következő trükkök megoldást jelenthetnek erre.

Igyon kávét vagy zöld teát
A reggeli kávé képes akár két órán át is felpörgetni az energiafelhasználást, de hasonló hatású a zöld tea is: rendszeres fogyasztása a fogyást is segíti.

Figyeljen a pajzsmirigy működésére
Ha valaki hirtelen hízásnak indul, először a pajzsmirigye működését ellenőrzöm. Ha azt tapasztalja, hogy a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a testtömege kordában tartása, kérje orvosát, hogy vizsgáltassa meg a pajzsmirigyét. Ismerje meg a hipertireózis és a hipotireózis további tüneteit!

Aludjon eleget
Ha kevesebbet alszik napi 7 óránál, annak kellemetlen hatásai lehetnek az anyagcseréjére. Az alvásmegvonás rontja a cukrok feldolgozását, ami pedig cukorbetegség kialakulásával és elhízással járhat. Íme, pár további tudnivaló az alvás és az anyagcsere kapcsolatáról.

Reggelizzen tisztességesen
Egy kiegyensúlyozott reggeli akár 10 százalékkal is felgyorsíthatja alap-anyagcseréjét – kiváltképp, ha egészséges fehérjéket és zsírokat is tartalmaz. Válassza a görög joghurtot, ugyanis abban több a fehérje a hagyományos joghurtokhoz képest! Az International Journal of Obesity 2010-ben publikált egy vizsgálatot, amely szerint a magasabb zsírtartalmú reggeli valójában egész nap segíteni fogja a szervezetet mind a szénhidrátok, mind a zsírok égetésében.

Igyon jeges vizet
A vízfogyasztás mérsékelten segítheti a metabolizmust, különösképpen, ha jéghidegen fogyasztja – szervezetének ugyanis energiára lesz szüksége ahhoz, hogy felmelegítse a bevitt folyadékot.

Napi 3-4 kiegyensúlyozott étkezés
Felejtse el a folyamatos, 5-6-szori étkezésről szóló tanácsokat! Az Ottawai Egyetem kutatói 2012-ben mutatták ki, hogy a lényeg valójában a kiegyensúlyozottság: amíg alkalmanként ugyanannyi kalóriát fogyaszt, mindegy, hogy sokszor keveset, vagy kevesebbszer, de sokat eszik. A nagy vacsorákat azért jobb, ha fogyókúra közben kerüli: inkább a reggeli mennyiségét igyekezzen feltornázni! A rendszerességért pedig kifejezetten hálás lesz a szervezete: tartson ki az előre kitűzött időpontok mellett, hogy maximalizálja energiafelhasználását.

Eddze az izmait
Minél nagyobb tömegű izomzata van, az annál több kalóriát éget napközben. Ezt úgy használhatja ki, hogy a nagyobb izomcsoportokat eddzi, mint a combok és a fenék (végezzen guggolásokat, lépcsőzzön, amikor csak lehet, és ne ijedjen meg az emelkedőktől).

Fogyasszon több fehérjét
A Journal of the American Medical Association folyóiratban jelent meg az a 2012-es vizsgálat, amelynek a szerzői kimutatták, hogy nyugalmi állapotban több energiát használ a szervezete azoknak, akik több fehérjét fogyasztanak. A nők hajlamosak rá, hogy nem juttatják szervezetüket elegendő fehérjéhez – ezt megelőzendő fontos, hogy fogyasszanak olyan ételeket, mint a halak, a csirkehús és a tojás, illetve a fehérjében gazdag rágcsálnivalók, mind például a mandula.

Égesse a száját is
A csilipaprika az étvágyra jó hatással van, hála kevesebbet fog majd kívánni. Leginkább rendszeres fogyasztással használható ki az anyagcserét serkentő hatás, legjobb, ha minden alkalmat megragad, ha csípős ételekről van szó!

Egyen eleget
A Illionois-i Egyetemen működő McKinley Egészségközpont szakértői a már korábban emlegetett diétás orvosomhoz hasonlóan figyelmeztetnek: ha nem eszik eleget, az akár 30 százalékkal is lelassíthatja az anyagcserét. Ahelyett, hogy halálra éheztetné magát, bátran egyen egészséges ételeket, és mozogjon rendszeresen. Ez nemcsak a testtömeg kordában tartásával, hanem sokkal több élvezettel is jár.

Vote it up
203
Tetszett?Szavazzon rá!