Így válasszon kerékpárt

Lassan komplikáltabb feladat egy jó bringa beszerzése, mint egy autóé. Kivéve persze, ha megfogadja az alábbi tanácsokat

Típus?
Legsokoldalúbb a trekking (túra), városi közlekedésre a city.

Váz anyaga?
A jó öreg acélvázban nem csalódhatunk (a drágább aluváz könnyebb, de a kerékpár összsúlyának a váz csak a töredékét adja…)

Kormány?
A felfelé és kissé hátrahajlított kormány kényelmes, az állítható kormányfej segíti a legjobb egyéni beállítást.

Nyereg?
A női nyereg szélesebb, a férfi keskenyebb – ez utóbbinál a hosszanti mélyedés a gáttájékot tehermentesíti.

Kerék?
A felnik szokásos mérete 26-27-28”: a nagyobb méret kényelmesebb egyenetlen talajon. A dupla falú kialakítás strapabíró.

Gumiabroncs?
Az abroncs szélessége (és egyben magassága) legyen legalább 35 mm.

Fék?
Általános használatban megfelelő az első V-fék kontrafékkel hátul vagy az első-hátsó V-fék. A drága tárcsafék fényűzés.

Váltó?
Városi emelkedőkhöz elég lehet a kényelmes agyváltó, 3-6 sebességgel. Vegyes, túrázó használatra válasszunk legalább 18 sebességes külső váltót.

Teleszkópok?
Az első teleszkóp kíméli a csuklót, a kart; a bonyolult, drága hátsót átlagos használatban a rugós, zselés nyereg szükségtelenné teheti.

Felszerelés?
Első-hátsó világítás, piros hátsó prizma, csengő: kötelező. Ajánlott: sárvédő, visszapillantó tükör. Célszerű: csomagtartó, támasztó.

Hab a tortán
Szénszálas váz.