Öt étel megfázás ellen

Itt a náthaszezon, de ha ezt az öt ételt beilleszti étrendjébe, nagyobb eséllyel veheti fel a harcot a kórokozók ellen

Grépfrút
Egy adag grépfrút 48 mg C-vitamint tartalmaz, ami az immunrendszer működését támogatja. Ha rendszeresen fogyasztja ezt a keserédes citrusfélét, növeli a glutation nevű antioxidáns szintjét, ami védelmet nyújthat a téli betegségek ellen. Kiváló kiegészítője az alacsony cukortartalmú, rostban gazdag reggelinek.

Fokhagyma
A fokhagyma baktérium-, vírus- és gombaellenes hatása bizonyított. Kutatók feltételezik, hogy segíti a fehérvérsejtek és ellenanyagok egészséges működését. Ha egyéb csípős ételekkel keveri, például chilivel, mustárral vagy tormával, remek szájgomba-ölő fegyverhez jut.

Édesburgonya
Az édesburgonya gazdag béta-karotinban, amely a légúti megbetegedések ellen védő A-vitaminná alakul át a szervezetben. Héjában sütve nagyon finom.

Lazac, szardínia, makréla
Ezek a D-vitamint és omega–3 zsírsavakat bőségesen tartalmazó olajos halfélék védelmet nyújthatnak a baktériumok és a vírusok ellen. Adjon hozzájuk citromlevet, amely kiváló forrás a gyulladáscsökkentő C-vitaminnak.

Shiitake gomba
A shiitake gombában található speciális vegyület, egy glükán (AHCC) erősítheti az immunrendszert az influenza elleni harcban. Húsos állaga és jellegzetes íze révén levesekhez és sült zöldségekhez adható. Shiitake-receptek!