Öt divatos fogyókúrás étel

Egyre többet hallani manapság ezekről az egészségóvó, illetve súlycsökkentő hatású ételekről

Chia és kendermag
Lépjen túl a lenmagon és a napraforgón: a chia és a kendermag most tör utat magának a tányérok felé. A tápláló és praktikus magok népszerű alapanyagok – nem véletlenül.

A chia és a kendermag gazdag élelmi rostokban, fehérjében, antioxidánsokban és omega–3 zsírsavakban. Egy adag chiamag több omega–3 zsírsavat tartalmaz, mint egy adag lazac, így csökkenti a koleszterinszintet, ezáltal a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát.

Andrea Holwegner calgaryi dietetikus, a Health Stand Táplálkozási Tanácsadó elnöke szerint könnyen étrendje részévé teheti ezt a két tápanyagbombát. – Keverje zabpehelybe, turmixba, joghurtba – mondja –, vagy szórjon meg vele süteményeket.

Cseresznye
Ha már belekékült a bogyóőrületbe, most új szupergyümölcs követeli magának a figyelmét. A cseresznye rengeteg C-vitamint, rostot és antioxidánst tartalmaz. Sőt, ami az antioxidánsokat illeti, e piros gyümölcs még az áfonyával is felveszi a versenyt. A cseresznye ráadásul fájdalomcsillapító, illetve a meggyel együtt bőrfiatalító hatású.

– Az élénk színű gyümölcsök általában tele vannak a rák és szívbetegség ellen védő antioxidánsokkal – mondja Holwegner. Azt tanácsolja, adjon friss vagy aszalt cseresznyét salátákhoz, süteményekhez és turmixokhoz. Íme, pár cseresznyés recept!

Mandulatej
Unja már a zsírszegény tejet? Nem ízlik a szója- vagy rizstej? Próbálja ki a mandulatejet! – Bármelyik kalciumos italt remekül helyettesíti például gabonapehelyhez – véli Holwegner –, és sokan kedvelik az ízét. A mandulatej bővelkedik kalciumban, D- és E-vitaminban, emellett kevesebb cukrot és zsírt tartalmaz, mint a hagyományos 2,8%-os tej.

– Egyetlen hátránya van: nagyon alacsony a fehérjetartalma – mondja Holwegner. – Azt gondolhatnánk, mivel olajos magból készül, sok benne a fehérje, a mandulatejre ez mégsem igaz. – Így viszont a mandulatej ideális a laktózérzékeny vagy tejfehérjére allergiás emberek számára.

Vadrizs
Az ínycsiklandó köretek (például ez az almás-vadrizses köret) nem feltétlenül értéktelenek táplálkozási szempontból. A vadrizs például, mely telis-teli van vassal, antioxidánsokkal, rostokkal és ásványi anyagokkal, jól megérdemelten válik egyre népszerűbbé. Ennek a különleges, diós aromájú, teljes értékű rizsfélének számos kedvező egészségi hatása van: csökkenti a szívbetegség, a cukorbetegség, az Alzheimer-kór és a rákos megbetegedések esélyét.

Különösen ajánlott azoknak, akik odafigyelnek az energiabevitelükre: a fehér rizzsel szemben a vadrizs ugyanis jobban szabályozza az éhséget. – Az extra rosttartalom nagyobb telítettségérzetet ad – mondja Holwegner. A sok rost miatt a vadrizst a szervezet lassabban emészti meg, így nem jelentkeznek éhségrohamok, és nem alakul ki az étkezés után túlzott vércukorszint-ingadozás.

Vote it up
298
Tetszett?Szavazzon rá!