Öt egészségesnek hitt szokás, amely árthat

Ne vesztegesse az idejét olyan tevékenységekre, amelyek esetleg nem is hasznosak

Antibakteriális mosogatószer használata
Az átlagos tisztítószerek és szappanok tökéletesen megfelelnek a mosogatáshoz, a mosáshoz, a takarításhoz vagy a kéz tisztán tartásához. A szappanokhoz és tisztítószerekhez adott antibakteriális anyagok az antibiotikumoknak ellenálló kórokozók kialakulásához vezetnek, amelyek nehezen kezelhető fertőzéseket okozhatnak.

Édesítőszerek használata a fogyás érdekében
Egy kutatás során azok a normális testsúlyúak, akik hetente több mint 21 doboz aszpartám-tartalmú diétás üdítőt ittak, kétszer nagyobb eséllyel híztak meg, mint az édesítőszereket nem fogyasztók, olvasható az Obesity szaklapban. – Rágcsálókon végzett kísérletekben összefüggést találtak az édesítőszerek és a súlynövekedés között – mondja Sharon Fowler, a tanulmány egyik szerzője, a San Antonió-i Texas Egyetem orvosi karának munkatársa. – Két nagy kutatás pedig kapcsolatot mutatott ki a diétás üdítők napi fogyasztása és a metabolikus szindróma (a szív- és érrendszeri betegségekkel, illetve a cukorbetegséggel összefüggő tünetegyüttes) között.

Dr. Yoni Freedhoff, az ottawai elhízást vizsgáló orvostudományi intézet orvosigazgatója szerint ezek a vizsgálatok nem mutattak ki ok-okozati kapcsolatot az édesítőszerek és a túlsúly között. A magyarázatok között szerepel pszichológiai hatás (a „megspórolt” kalóriákat az alanyok magas zsírtartalmú ételekkel pótolták), illetve élettani (az édesítőszerek „becsapják” az agyat, ezért az emberek kevésbé érzik magukat jól lakottnak, és több kalóriát fogyasztanak).

A reggeli elhagyása
Így könnyen megszabadulhatunk néhány kalóriától, gondolhatnánk. Ám ezeket a kalóriákat bőven visszaszerezzük, mert később hajlamosak leszünk többet enni, főként este, állítja Gina Sunderland dietetikus. – Kutatások bizonyítják, hogy a reggeli a legfontosabb étkezés, mert megakadályozza, hogy a szervezet éhezzen és felhalmozza a kalóriákat.

Nyújtózkodás edzés előtt
Sokan abban a hitben végeznek nyújtó gyakorlatokat futás, erősítés vagy valamilyen labdajáték előtt, hogy azzal csökkentik a sérülés kockázatát és növelik a teljesítményüket. Pedig nincs rá bizonyíték, hogy egy alapos nyújtás után kisebb volna a sérülés esélye. Valójában egy megerőltető nyújtó gyakorlat az izomerő és a teljesítmény visszaeséséhez vezethet. – Az optimális izomerőhöz optimális mennyiségű összeköttetésnek, „keresztkötésnek” kell létrejönnie az izomsejtekben lévő aktin- és miozinrostok között – magyarázza Gerard Recio, a vancouveri Twist Conditioning edzője. – Nyújtáskor az interakciók száma csökken.

A statikus nyújtást, amikor előre meghatározott ideig tartjuk a nyújtó pozíciót, ajánlatos az erősítő edzés utánra halasztani.

Állandó sportolás
Ha a testedzés egészséges, a több testedzés még egészségesebb, gondolják sokan. Csakhogy a szervezet nem az edzőteremben fejleszti az izmokat. – A testedzés után a szervezet megfelelő táplálkozás és pihenés révén képes alkalmazkodni és újraépíteni az izomzatot és a csontokat, és ezáltal felkészülni a következő fizikai megerőltetésre – mondja Recio. Elegendő pihenés nélkül a szervezetnek nincs esélye regenerálódni.

Vote it up
144
Tetszett?Szavazzon rá!