Öt fogyókúrás hiba

Megszegte a nagy fogadalmat, és kirúgott a hámból? Eláruljuk, hogyan lépjen túl a kudarc érzésén

Mielőtt bűntudata támadna a nagyobb adag krumplipüré vagy a második szelet sütemény miatt, jusson eszébe, hogy a dőzsölést követő túlságos szigor szinte biztosan visszafelé fog elsülni. Az egyik legfőbb hiba, amit a fogyókúrázók elkövetnek, hogy túleszik magukat, majd utána túl gyorsan próbálják „helyrehozni a károkat”.

Ismerje meg azt az öt rossz szokást, mely általában csapdába ejti a bűnbánókat, és sajátítsa el a helyes módszereket, melyekkel jó útra térhet egy-egy kihágás után!

Első hiba: ráállni a mérlegre
Nyilván ön is tisztában van vele, hogy a súlya egyik napról a másikra jelentősen ingadozhat: a szervezet víztartalmában bekövetkező változás, ami akár egykilónyi is lehet, még teljesen normális. Tehát ha előző este sokat evett mondjuk sós ételekből, melyek vízvisszatartást idéznek elő, az reggelre meg fog mutatkozni a mérlegen. Ne tegye ki magát fölösleges aggódásnak! Nagy ívben kerülje el a mérleget, és inkább figyeljen arra, hogy minél egészségesebben teljen a napja. Ha vár 48 órát, és csak azután méri meg magát, addigra a vízből származó átmeneti súlytöbblet valószínűleg eltűnik.

Második hiba: a reggeli kihagyása
Még mindig úgy érzi, háj rakódott önre? Ne fújja le a reggelizést, mert akkor garantáltan többet fog enni ebédre vagy vacsorára, mint szeretné. Számos kutatás támasztja alá, hogy a rendszeresen reggelizők kevesebbet nyomnak és egészségesebben táplálkoznak, mint a reggelit kihagyó emberek. Ha a bőséges reggeli étkezés gondolata émelygéssel tölti el, egyen csak egy kis gyümölcsöt és túrót, egy szelet pirítóst vékony réteg vajjal vagy mogyoróvajjal, esetleg egy kis tál zabkását erdei gyümölcsökkel.

Harmadik hiba: őrült edzési láz
Ha a szokásos edzésprogramjában 20 perc elliptikus tréner szerepel, akkor most ne iratkozzon fel három egymást követő spinning-, zumba- és hasizomórára csak azért, hogy az utolsó morzsákat is elégesse! A hirtelen, túlságosan intenzív mozgás növeli a sérülés veszélyét. De azért ne is lazsáljon: egy tempós séta segíti az emésztést és enyhíti a puffadtságot.

Negyedik hiba: fukarkodás az alvással
A Columbia Egyetemen egy új kutatás kimutatta, hogy azok, akik csak négy órát aludtak, jobban kívánták a káros ételeket, pizzát, tortát és sajtburgert, mint azok, akik végigaludták a nyolc órát. Valószínűleg azért, mert az agyuk úgy érzi, pontosan az ilyen ételekből származó hirtelen energialöketre van szüksége a gépezet működtetéséhez. Pihenje ki magát alaposan a dőzsölés utáni éjszakákon, így elkerülheti, hogy megismétlődjön az eset!

Ötödik hiba: „soha többé nem eszem …-t!”
Az egyik legrosszabb dolog, amit egy nem túl ideálisan alakult fogyókúrás nap után elkövethet, ha bizonyos ételekkel kapcsolatban örökre szóló ígéreteket tesz. A szénhidrátok, olajban sült ételek és édességek megtagadása ugyan pár napig, netán pár hétig is kitarthat, ám a kutatások szerint a legjobb fogyási stratégiák azok, amelyek néha megengedik a mértékletes élvezeteket. Soha ne hozzon elhamarkodott döntéseket vagy fogadalmakat: a legjobb, amit tehet, hogy egyszerűen csak visszatér a szokásos étrendjéhez. Amikor pedig támad a kétségbeesés, habzsoljon inkább friss gyümölcsöket és zöldségeket!

Vote it up
217
Tetszett?Szavazzon rá!