Öt tévhit az alvásról

A rossz technikák akár a legjobb alvókat is ébren tarthatják egész éjszaka. Ne higgyen a következő tévhiteknek!

Rengeteg olyan téves információ, rossz tanács terjed az interneten az alvással kapcsolatosan, amelyeket ha megfogad, álmatlanul töltheti az éjszakáit! A Prevention.com szakértők segítségével gyűjtött néhányat össze. 

Az alkohol segít elaludni
Egy pohár bor lefekvés előtt akár még segíthet is az elalvásban (habár sokan felfrissülnek az alkoholtól), de az alvás maga közel sem lesz pihentető. Az alkohol akadályozza a szervezet melatonin-termelését, ami pedig szükséges lenne a nyugodt alváshoz. A lefekvés előtti alkoholfogyasztás megzavarja az alvás REM fázisát és az álmodást is, aminek eredményeképp friss lendület helyett valószínűleg fáradtan fog ébredni, amikor megszólal az ébresztő.

Álmatlanságban szenved? Maradjon az ágyban!
Helyzettől és egyéntől függően hatékony. Megoszlanak a szakértők is e kérdésben, de abban többnyire egyetértés van, hogy ha úgy érzi, képes kényelmesen kikapcsolódni, akkor valóban maradjon az ágyban, és hagyja, hogy kipihenje magát a szervezete is. Ha azonban csak egy helyben fekszik és egyre idegesebb és frusztráltabb, inkább keljen fel és kezdjen magával valamit!

Jól befűtött szobában könnyebb elaludni
Valójában épp az ellenkezője az igazság. Az alváshoz az ideális hőmérséklet 12 és 24 Celsius-fok közé esik – ebbe az elég széles tartományba esik az az ideális hőmérséklet, amely mellett a test hőmérséklete lecsökkenhet és az alvási ciklusok zavartalanok. Ehhez szükséges a jó szellőzés és a könnyű vagy közepesen vastag takarók, valamint figyeljen, hogy kezét és lábfejét tartsa melegen.

Nem árthat a délutáni kávé
A kávé hatása függ az életkortól, az évszaktól, illetve attól, hogy a szervezet mennyire érzékeny a koffeinre, de alapvetően elmondható, hogy rossz hatással lehet az alvásra a nap bármely szakaszán elfogyasztott csésze.  Hét óra eltelte alatt is csak az elfogyasztott koffeinmennyiség felét képes lebontani az emberi szervezet! Ha nem képes elaludni éjszaka, próbálja meg először kihagyni az ebéd mellé bedobott kávét, ha ez sem segít, kevesebb kávét fogyasszon reggelire! Még mindig nincs változás? Marad a koffeinmentes kávé.

A szénhidrátban gazdag nasi lefekvés előtt azonnal elaltat
A szénhidrát növeli a triptofán-szintet, amely serkentheti az alvást segítő szerotonin termelését. Ugyanakkor a szakértők óva intenek a nehezebb ételek lefekvés előtt 1-2 órán belül való fogyasztásától: ezzel nemcsak a testhőmérséklet emelkedik meg, hanem emésztési panaszokat is okozhat, ami nem épp altató hatású.

Vote it up
257
Tetszett?Szavazzon rá!