Új játékok autós utazásra

Sok idegeskedést és nyűgösséget előzhet meg, ha autózás közben leköti gyermekeit néhány okos játékkal!

Földrajz
Az első játékos megnevez egy földrajzi helyet – lehet város, ország vagy akár hegység is. A következő játékos feladata ugyancsak mondani egy földrajzi helyet, de ennek a neve már az előző név utolsó betűjével kell, hogy kezdődjön! Azaz ha az első játékos Londonra gondol, a második mondhatja Nápolyt, így elég nagy bajba keverve a harmadik játékost, akinek ’ly’-vel kezdődő földrajzi helyet kell majd találnia.

Memóriajáték
Hasonló az Amerikából jöttem elnevezésű játékhoz, csak épp a játékosoknak nem kitalálni kell, hogy a másik mire gondolt, hanem megjegyezni, hogy mit mondott! Mindenki azzal kezd, hogy „Elindultam a világkiállításra, a bőröndömben magammal vittem a…” – az első játékosnak ’a’ betűvel kezdődő tárgyat kell mondani, a következő játékosnak ’b’-vel, illetve mindig az ábécé következő betűjével, valamint el kell ismételnie az összes addig elhangzott tárgyat is. Aki elrontja a tárgyak sorolását, az kiesik, a játék pedig addig megy körbe-körbe, míg csak egyvalaki marad!

Kik ők?
Válasszanak ki egy kocsit, amellyel együtt haladnak az autópályán, és közösen találják ki az abban utazó ismeretlenek történetét: adjanak nekik személyiséget, meséljék el, mi vár rájuk ott, ahova utaznak. Kik ők? Hova mennek? Mit fognak ott csinálni? És így tovább!

Betűszó-játék
A kezdő játékos mond három betűt, a többiek pedig kitalálnak hozzá egy szervezet nevét vagy egy kifejezést, mintha a három betű annak lenne a rövidítése. CST? Mármint a Céltévesztett Sirályok Tanácsa?

Tartsd a tempót!
Tegyenek be a magnóba egy kazettát egy dallal, amelyet mindenki ismer, egyvalaki pedig kezdje is el énekelni a számot. Aki elől ül, anélkül, hogy előre szólna, vegye le a zene hangerejét, hogy a soron levő játékosnak zene nélkül kelljen folytatnia. Pár másodperc múlva adja vissza a hangerőt – kérdés, hogy elcsúszott-e az ének a magnóhoz képest, vagy sikerült tartani a tempót? Ha az előbbi, a játékos kiesett.

Autópálya-bingó
Sorsoljanak ki színeket egymás között – a játék célja, hogy ki tud előbb tíz olyan kocsit összeszámolni az úton, amely olyan színű, mint ami neki jutott. Ha megvan, csak kiáltson fel, hogy „Bingó!”. Ha ez túl gyorsan összejön, a játék bonyolítható: indulás előtt készítsenek egy listát tárgyakból, amelyekre számítani lehet út közben. Mindenkinek jusson 10-10 tárgy, amit észre kell vennie út közben – ha néhány tárgy több mindenkihez is jut, versenyezni lehet, ki veszi előbb észre. Célpont nemcsak tárgy, hanem látványosság is lehet, amelyeket előre kigyűjthetnek a térképről.
 

Ismerjen meg további hasonló játékokat!

Vote it up
190
Tetszett?Szavazzon rá!