Úszással az ízületi fájdalom ellen

Ön is szenved az ízületei miatt? Kövesse tanácsainkat, és enyhülni fog a fájdalom

Az úszás különösen hasznos lehet az ízületi fájdalommal küszködők számára, hiszen a testre ható felhajtóerőnek köszönhetően nem éri terhelés a csontokat és az ízületeket. Az ellensúlyozott gravitáció miatt a mozgás kevesebb fájdalmat okoz, miközben a víz ellenállása segít az izmok erősítésében.

Hogyan kezdjen hozzá? Keressen meleg vizű medencét! A 28–31 °C hőmérsékletű víz segít ellazítani az izmokat és enyhíteni a fájdalmat.

Kezdje lassan! Tempózzon olyan stílusban, ahogy a legkényelmesebb. Heti két-három alkalommal ússzon, s az első hét végére alkalmanként 15–20 percet, a második hét végére pedig 25–30 percet töltsön a vízben. Az időtartamot fokozatosan növelje 45–60 percre.

Tudja, mikor kell megállni! Ha elfárad, álljon le és lazítson a vízben.

Igyekezzen gyorsabban úszni! A második hét után kezdjen egy kicsit gyorsabb tempóban úszni. A szív intenzívebb megdolgoztatása kulcsfontosságú ahhoz, hogy szervezetében felszabaduljanak a fájdalomcsillapító hatású endorfinok.

Folyamatosan figyelje szervezete jelzéseit! Ha a fájdalom rosszabbodik, vagy újfajta, eddig még nem tapasztalt fájdalmat érez, lassítson le vagy álljon meg.

Vote it up
195
Tetszett?Szavazzon rá!