Üdítő ötletek télre

Kutatók szerint a rendszeres, mértéktartó sportolás segít a megfázás elkerülésében

Kapcsolódó cikkek

Zimankó ide vagy oda, ne hagyja téli álmot aludni a sportfelszerelését: a legújabb kutatások szerint a szabadban végzett testmozgás szellemileg üdítőbb, mint az, ha négy fal között izzasztja magát. Vizsgálatok azt is kimutatták, hogy a friss levegőn töltött idő segít kivédeni a téli depressziót, a rövidebb nappalokkal együtt járó levertséget, búskomorságot.

Önnek jó a hangulata? Vegye fontolóra az alábbiakat: ha a szabadban edz, kevésbé teszi ki magát azoknak a nátha- és influenzavírusoknak, amelyeket a többi látogató hurcol az edzőterembe. Ha pedig nehéz téli lábbelit, például síbakancsot vagy hócipőt visel, akkor tíz százalékkal több kalóriát égethet el. Néhány jó tanács a szabadban edzéshez:

> Öltözzön alkalomhoz illően! Tom Holland edzésélettan-szakértő azt javasolja, viseljen három réteget: nejlonból vagy goretexből készült külső burkot, amely véd a szél és az eső ellen; gyapjú vagy polár hőszigetelőt; közvetlenül a testén pedig szintetikus anyagot, amely elvezeti az izzadságot. Húzzon kesztyűt, és persze a fejfedőről se feledkezzen meg!

> Védekezzen a napfény ellen! Hiába csökken a levegő hőmérséklete, a napsugárzás télen is erős, és ha a hóról is visszaverődik, ez megkétszerezi a hatását.

> Fogyasszon sok folyadékot! Ha erősen megmozgatja az izmait, évszaktól függetlenül izzadni fog.

Vote it up
210
Tetszett?Szavazzon rá!