Ütős edzés

Zsírégetés a célja? És meg is van az eredménye? Ha nem, annak talán éppen az az oka, hogy túlzott tempóban edz. Mi a siker kulcsa?

Az újdonsült kondizók egyik legnagyobb ballépése, ha túlzásba viszik a dolgot. De nemkevésbé csábító az sem, hogy például egy magazint lapozgassunk, miközben nyugisan sétálgatunk a futópadon.

Akinek az a célja, hogy leadjon egy-két kilót, és megőrizze karcsúságát, nyilván szeretné meglelni az arany középutat.

A kardioedzésben három terhelési szint különböztethető meg: a legkönnyebb, aerob zóna, amelyben a szív és a tüdő szállítja az izmok működéséhez kellő oxigént; a küszöbzóna, amelynél megnő a vérben a tejsavszint, mert az izmokba nem jut elég mennyiségű oxigén; és a legnehezebb, anaerob zóna, amelyben az izmok oxigénre szomjaznak.

Az átlagos kondizónak arra kell törekednie, hogy ideje javát a három közül leginkább kezelhető aerob zónában töltse.

De honnan tudhatja, melyik kategóriába tartozik? Derítse ki az alábbi beszédpróbával! Ha gondosan ügyel saját erőfeszítéseire, biztosítja, hogy az edzéssel elérje céljait.

BESZÉDPRÓBA aerob küszöb anaerob
beszédképesség teljes mondatok egyszerre néhány szó egy-egy szó
pulzus a maximum 80%-a alatt a maximum 80-90%-a a maximum 90%-a fölött
edzéshányad 70% 20% 10%
fő haszon zsírégetés, állóképességi edzés szakaszos edzés a légzési-keringési rendszer támogatása, erőnlét javítása
Vote it up
185
Tetszett?Szavazzon rá!