A feledékenység ellenszerei

Az agya sok tekintetben az izmokhoz hasonlatos. Minél többet eddzi, annál jobb lesz a memóriája. Íme, hat tipp ehhez

Szagoljon illóolajokat!
Vegyen illóolajokat, például rozmaring- vagy bazsalikomolajat. Kísérletek során az ilyen olajok illatának belélegzésekor az agyban erősebb béta-hullámokat mértek, ami fokozottabb figyelemre utal. Cseppentsen egy kis olajat a hajára, a csuklójára vagy a ruhájára – bárhova, ahol beleszippanthat. Vagy tegyen egy keveset a légfrissítőbe.

Igyon kávét!
A koffeintartalmú italok rövid távon javítják a koncentrálást. Ám hosszú távú előnyökről is tudunk! Kutatók megállapították, hogy azok az idősebb emberek, akik napi három-négy csésze kávét ittak, kevésbé voltak kitéve a memóriavesztésnek, mint azok, akik csak egy csészével ittak.

Tartsa karban a vércukorszintjét!
Kutatók nemrég megállapították, hogy összefüggés van az enyhe glükózintolerancia és az időskori memóriavesztés között. A legújabb kutatások szerint ez még a középkorúaknál is észlelhető. Fogyasszon egészséges telítetlen zsírokat, amelyek növényi olajokban, magvakban, az avokádóban és halakban találhatók. Ezek segítenek karbantartani a vércukorszintjét, miközben védenek az érelmeszesedéssel szemben is.

Hallgasson zenét!
Gyakran hallgasson zenét, lehetőleg többfélét. Növeli a koncentrálókészséget, és segít felidézni a tanultakat. Kísérletekkel igazolták, hogy a zenehallgatás növelheti az agysejtek aktivitását. Minél gyorsabb a ritmus, annál intenzívebben reagál az agy.

Csökkentse a stresszt!
A feszültségben élő embereknek magasabb a stresszhormonszintje. Ez egy idő után kihat a hippokampusz működésére, az agynak ez a része irányítja az emlékezést. Nem kell okvetlenül meditálnia, elég, ha valami egyszerű, vidám tevékenységet folytat, ringatózik vagy festeget a gyerekekkel.

Mozogjon!
A testmozgással javítja agya vérellátását. Arra is van bizonyíték, hogy az aktív mozgás növeli az idegsejtek számát. Bármilyen testmozgás megfelel, de különösen előnyösek az olyan gyakorlatok, mint a gyaloglás és a biciklizés. A testedzés csökkenti a cukorbetegség, a stroke és a magas vérnyomás kockázatát is – ezek mind memóriavesztést okozhatnak.

Vote it up
304
Tetszett?Szavazzon rá!