A legjobb soványfehérje-források

A fehérje segít kordában tartani az éhséget, megkönnyítve a fogyást. Ezeket fogyassza!

Ne írja le a tojást
Sok vád érte az elmúlt pár évben tojást, ugyanakkor az tagadhatatlan, hogy remek, ráadásul olcsó fehérjeforrás! Egy méretesebb kemény tojásban 7 gramm fehérje és mindössze 2 gramm telített zsír van – de ezt a kevés zsírt is megkerülheti, ha csak a fehérjét eszi meg, és a sárgáját kidobja! De készíthet omlettet is például egy vasban és rostokban gazdag spenót mellé! Egy kutatási eredmény szerint a tojást és pirítóst reggeliző emberek később lesznek csak újból éhesek, és jelentősen kevesebb kalóriát fogyasztanak egész nap, mint a napot krémsajttal és bagellel indító társaik. Igaz, a tojás koleszterinnek sincs híján, de kutatások tucatjai támasztják alá, hogy nem az ételből származó koleszterin, hanem a telített zsírok a felelősek a vérben a koleszterinszint emelkedéséért.

Keresse a zöld szójababot a hűtőpultnál
Az edamame, azaz a zöld szójabab csodálatos rágcsálnivaló! Párolja meg héjával vagy anélkül, majd adjon hozzá kevés sót; de hozzáadhatja a babot leveshez, salátához is! Egy adag szójababban több fehérje van, mint egy adag marhahúsban, és gyakorlatilag teljesen telítettzsír-mentes.

Sertésszelet vagy sovány sertéskaraj
A sertéskaraj különösen sovány és nem is túl drága hús – készítsen hozzá kalóriaszegény fokhagymás-lime-os pácot, esetleg ízesítse chilivel és fokhagymaporral, majd dobja fel a grillre. Mindössze 129 kalória az energiatartalma, az egészséges fehérjéből azonban 16 gramm van benne! A keresztfartő sem rossz választás: 10 dekában körülbelül 230 kalória van és 12 gramm zsír.

Csirke tenderloin
A tenderloin a csirkemellfilé alsó, vékony, hártyaszerű része. Körülbelül 50 grammot nyom, ami azt jelenti, hogy könnyű vele a porciókat számolni: 2 csirke tenderloin megközelítőleg egy 100 grammos adagot tesz ki – méretét tekintve akkora, mint egy pakli kártya. Ideális kebabhoz vagy wokban gyorspirításhoz.

Vörös húst maximum hetente kétszer
A vörös húsok telített zsírokat tartalmaznak; egy kutatás szerint a 2-es típusú diabéteszben szenvedő nők közül azoknál volt nagyobb a szív- és érrendszeri betegségek kockázata, akik több vörös húst fogyasztottak. Egy másik, 9 évig tartó vizsgálat során azt állapították meg, hogy a részt vevő nők minél több vörös húst fogyasztottak, annál nagyobb volt a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának esélye. A feldolgozott húsok (például a párizsi és a kolbász) szintén növelik a cukorbetegség kockázatát.

Vásárláskor inkább a pulyka- vagy a csirkemellet válassza
Finom, de alacsony koleszterintartalmú vacsorát szeretne? Készítsen szendvicset teljes kiőrlésű lisztből sütött kenyérből, sovány húsból, spenótlevélből és mustárból! Fontos azonban, hogy a hús minél kevesebb telített zsírt tartalmazzon – a szalámi így például ki is esett a versenyből. Jó alternatíva továbbá a sovány sonka vagy marhasült, feltéve, ha nem tesz a szendvicsbe többet 2 féldekás szeletnél.

A konzerv halfilé is jó
A lazac a természet szívgyógyszere, ráadásul nem is kell a házi sütéshez ragaszkodnia – a konzerv lazac nemcsak kényelmi szempontból jó választás, de egészséges is! Arra érdemes figyelni, hogy tenyésztett halból vagy vadon élőből készült-e a filé (utóbbi több szennyező anyagot tartalmazhat). Megannyi jótékony egészségügyi hatása mellett egy kutatás során azt is kimutatták az omega–3 zsírsavról, hogy azok, akiknek a szervezetében a legtöbb volt, 53 százalékkal kevésbé voltak fogékonyak az enyhe, illetve közepes depresszióra!

Tengeri halakat a mélyhűtőbe
A gyorsfagyasztott nyelvhal-, tőkehal- és lazacfilé csaknem épp olyan jó, mint a friss hal! Érdemes a mélyhűtőben tartani, hogy bármikor előkaphassa, ha egészséges ebédre vágyik. Hogy felolvadjon, tegye át a hűtőszekrénybe előző este, vagy folyasson rá hideg vizet. A fagyasztott rák ugyancsak remek ötlet, készítse el fagyasztott vegyes zöldséggel!

Vote it up
208
Tetszett?Szavazzon rá!