A quinoa egészségi előnyei

Ez az aprócska mag csökkenti a diabétesz és a szívbetegség kockázatát, ráadásul segít a fogyásban

A nevét illetően sok a bizonytalanság. Úgy is ejtik: kinoa, illetve úgy is: kinva. Nálunk több néven is ismert: rizsparéj, indiánköles, amerikai rizs. A tudomány már biztosabb a dolgában: a kutatók szerint a Chenopodium quinoa valóságos csodaszer. Íme, pár bizonyíték:

Cukorbetegség
A brazíliai So Pauló-i Egyetemen 2009-ben tíz, az Andokban termesztett gabonaféle és álgabona cukorbetegség elleni hatásosságát vizsgálták meg. A quinoában volt a legtöbb az antioxidáns hatású kvercetinből, amely védi a szervezet sejtjeit a károsodástól, és ezzel ideális eszköz lehet a felnőttkorban kialakuló cukorbetegség kockázatának csökkentésében.

Szívbetegség
Philip Mellen, a Wake Forest Egyetem munkatársa több, összesen 285 ezer amerikaira kiterjedő vizsgálat eredményeit elemezve megállapította, hogy napi 2,5 adag teljes értékű gabonaféle (a quinoát is ide értve) elfogyasztása igencsak jót tesz a szívnek: 21 százalékkal csökkenti a szívbetegség kockázatát.

Fogyás
A Milánói Egyetem kutatói 2005-ben mutatták ki, hogy a quinoa és más alternatív gabonafélék jóval laktatóbbak, és tartósabb teltségérzetet adnak, mint a búza vagy a rizs, ezért az étvágyat is csillapítják. A teljes értékű gabonafélék fogyasztásának általános jellegű, kedvező hatásai közé tartozik egy sor betegség, például a szélütés, az asztma és a vastagbélrák kockázatának a mérséklése is. A lényeg az, hogy a quinoa tudományos értelemben méltónak tűnik arra, hogy a legjobb ételek közé soroljuk.
 

Kattintson, ha többet szeretne tudni a quinoáról, és itt talál quinoa-recepteket!

Vote it up
283
Tetszett?Szavazzon rá!