A tökéletes tartás titkai

Egész nap görnyedünk, terpeszkedünk, ami terheli a nyakat, a vállat és a hátat. Íme, három gyakorlat tartása javítására

Görnyed az íróasztalnál, elterül az autó vezetőülésében, előreesett vállal vár a sorban – ezek a testtartások megterhelik nyakát, vállát, hátát és csípőjét: izmainak a szükségesnél többet kell dolgozniuk, s ez fokozza a fájdalmat.

A helyes testtartás azonban nem 15 perces gyakorlat: minden pillanatban tudatában kell lennie testének. Persze ha már jó ideje nem tartotta magát úgy, ahogyan kellene, eleinte furcsának fogja érezni, hogy játék katonaként kell kihúznia magát és egyenes háttal kell ülnie. Ne féljen, ez az érzés elmúlik.

Ráadásul – szerencsére – erősítő és nyújtó gyakorlatokkal is javítható a testtartás. Ahogy izmai egyre erősebbé és feszesebbé válnak, könnyebben tartják meg gerincét és egész testét. Az alábbi néhány módszer segít a tartás gyors korrigálásában.

Végezze el a tükörpróbát! A tükör elé állva nézze meg jól, hogy válla egyenesen áll-e – nem lehet sem túlzottan leengedve, sem előregörnyesztve –, és hogy álla kissé be van-e húzva, nem nyúlik-e előre. Feje legyen közvetlenül a válla fölött, ügyeljen rá, hogy ne tolja előre, a mellkasa fölé. Húzza be a hasát és a fenekét, és ne merevítse ki a térdét. Ebben a pózban nemcsak jól kell kinéznie, hanem jól is kell éreznie magát.

Keressen egy falat! Álljon háttal egy falnak úgy, hogy sarka nagyjából 15 centiméterre legyen tőle. Engedje, hogy feje, lapockája és feneke a falhoz érjen. Csúsztassa be a kezét a dereka mögé. Ha ott a keze vastagságánál több a hely, hasizmát megfeszítve csökkentse háta görbületét. Ha viszont túl kevés a hely, hajlítsa egy kicsit hátra a vállát, hogy beférjen a keze. Ez az ideális tartás.

Székben ülve Tegye mindkét lábát a padlóra vagy egy lábtámaszra úgy, hogy térde a csípőjével legyen egy magasságban. Szegje le egy kicsit az állát, hogy a feje búbja éppen a mennyezet felé nézzen. Feszítse derekát a széktámlának. Ha több támasztékra van szüksége, tegyen párnát vagy felcsavart törülközőt a dereka mögé.
 

Ismerjen meg további nyújtó gyakorlatokat! Tudta, hogy akár a fogyásban és a fájdalom leküzdésében is segíthet a megfelelő testtartás?

Vote it up
187
Tetszett?Szavazzon rá!