Apró szemek, nagy haszon

Nem is hinné, hogy milyen jót tesz a szervezetével, ha hántolatlan rizsre vált. Íme, néhány tanács ehhez

Van egy könnyű módszer arra, hogy több hasznos tápanyagot csempésszen étkezéseibe: helyettesítse a száraztésztát vagy a burgonyát rizzsel! A legújabb kutatások reflektorfénybe állítják a hántolatlan rizs erényeit, például azt, hogy a rizskorpa csökkentheti a koleszterin- és vércukorszintet.

Julie Upton dietetikus hangsúlyozza, hogy az egészségvédő vegyületekben gazdag, rostdús hántolatlan rizs jobb a szervezetnek, mint a kenyér vagy a száraztészta. Ez nem rizsa:

Színezzen
A rágós, fekete japán (japonica) rizs, a diós ízű, aromás vörös rizs és az illatos, barna basmati rizs több fehérjét és akár hatszor annyi rostot tartalmaz, mint a hántolt fajták zöme.

Dúsítson
Fasírthoz, egyben sült vagdalthoz és csilihez minden fél kiló darált marha- vagy pulykahúsra számítson 2,5-5 dl párolt rizst, ezzel csökkenti az elfogyasztott kalóriákat és zsírt. A rostbevitel felturbózása érdekében a tésztás egytálételeket készítse inkább rizzsel.

Gyorsuljon
Elvette a kedvét a 45 perces főzési idő a hántolatlan barna rizstől? Próbálja ki a gyors főzésű változatokat. Ugyanannyi tápanyagot és rostot tartalmaznak, mint a hagyományos fajták.
 

Rizses recepteket keres? Kattintson!

Vote it up
314
Tetszett?Szavazzon rá!