Citroën C4 – Stílusváltozás

Noha a C4 nem olyan egyedi, mint a DS vagy a 2CV, kárpótolnak külső részletei és mókás belső tere

A Citroën jól ismert olyan formatervezéseiről, mint a DS vagy a 2CV. Noha a lejtős hátú C4 eléggé hagyományos, mókás belső tere és külső részletei kárpótlást nyújtanak

Igen!
A C4 kényelmesebb vezetést kínál, mint legtöbb német konkurense. Az utastér makulátlan, a műszerfal borítása kellemesen puha szintetikus anyag. Alapfelszereltsége a vételárához viszonyítva kifejezetten előnyt ad neki.

Nem!
A kormányozhatóság nem kifino­mult, a kijelzők pedig mutatósak ugyan, de nehezen olvashatók. Az 1,6 literes motor tüzes, ám 100 km/h fölött elkelne a hatodik fokozat. A hátsó üléshez tartozó lábtér nem a legtágasabb ebben az osztályban.

Szóval?
A C4 ugyanabból az istállóból került ki, mint a nagy hírű DS. Általunk tesztelt luxusverzióját telepakolták üdítő szolgáltatásokkal. A válaszunk tehát: igen! De ha hajlandó egy kicsit többet leszurkolni a francia formaművészetért, várjon a sikkesebb, de műszakilag azonos DS4-re.

Motor: 1598 cm3
Teljesítmény: 120 LE
Végsebesség: 193 km/h
Fogyasztás: 6,3 l/100 km, tesztelt 7,3 l/100 km
Tömeg: 1180 kg
CO2-kibocsátás: 146 g/km
Csomagtartó: 408–1183 l
Hossz: 4239 mm

Alternatívák
Izgalmasabb A Citroën bővíti DS modellcsaládját. A DS3 már egy ideje kapható, most a DS4 következik a sorban. Valamivel drágább, mint a vele összehasonlítható C4, viszont komplettebb. Leggyorsabb változatát 200 LE-s turbó motor hajtja!

A legkapósabb európai A C4-et a Volkswagen Golf versenytársául tervezték. Ez a német családi autó 2010 legkelendőbb európai modelljének bizonyult, méghozzá nemcsak saját osztályában, hanem általában véve. Ez bizonyára elegáns dizájnjának, jó hatásfokú motorjának és elsőrangúan kivitelezett utasterének tulajdonítható.

Nézze meg Marc Klaver videóját a C4-ről!

Vote it up
209
Tetszett?Szavazzon rá!