AutóZóna: Hűha, egy óriás Mini!

Megjelent a viszonylag nagyméretű Countryman, ám ez is ízig-vérig Mini. Megéri az árát? Videónkból kiderül

Marc Klaver az egyik legkiválóbb holland autós-újságíró, aki az európai piacon kapható legújabb autómodelleket teszteli. Első „alanya” a Mini Countryman.

Igen!
Fiatalos megjelenésű, mint a hagyományos Mini, ugyanolyan fantasztikusan jó a kormányzása, és valószínűleg használtan is jól eladható. Megszállottaknak négykerékhajtással is kapható, a dízelmotor pedig takarékos. A súlyt sikerült ésszerű határon belül tartani. Igazi mai autó!

Nem!
Sajnos a Mini név magas árral jár, az alapfelszereltség és -motor pedig kissé kiábrándító. A belső tér tágas, de csak négy ülés van benne. A dízelmotoros változatokhoz nem rendelhető automata váltó. A belső kivitelből fájóan hiányzik a BMW-minőség.

Motor 1600 cm3
Teljesítmény 98 LE
Végsebesség 173 km/h
Fogyasztás 6,0 l/100 km
Hossz 4097 mm
Tömeg 1240 kg
Csomagtartó 450-1170 l
CO2-kibocsátás 139 g/km

Szóval?
Összességében igent mondunk a Countrymanre. Mutatós, élmény vezetni, és ha majd búcsút vesz tőle, az eladási ár is kellemes meglepetés lehet. Jellemhibáival együtt szívesen elfogadjuk.

Alternatívák
Az igazi „Mini” Kicsi, jól manőverezhető és sportos. Ha nincs szüksége a Countryman tágasságára és négykerékhajtására, elég a hagyományos Mini is. Fütyörészve halad át a körforgalmon, vigyorogva hajt fel a járdaszegélyre, és kacagva parkol – persze ne üljön hátra.

Eggyel nagyobb Talán furcsa választás a Countryman alternatívájaként, de ha brit stílusban menne terepre, a Land Rover Freelander lehet a megoldás. Ez a sajátos karakterű márka számtalanszor bizonyított már nehéz terepen.

Nézze meg, Marc Klaver videóját a Countrymanről!

Vote it up
138
Tetszett?Szavazzon rá!