Az erős köröm öt titka

Állapotuk nemcsak esztétikai kérdés. Kényeztesse körmeit ezekkel az egyszerű módszerekkel, és egészségesek lesznek

Még a szakemberek sem tudják, igazából miért van körmünk, de bármi is az oka, sok mindent könnyebben el tudunk végezni általuk, például fel tudunk emelni kis tárgyakat. A körmök az általános egészségi állapotról is árulkodnak: a gyenge, törékeny köröm gyakran hiányos táplálkozást jelez.

A megfelelő táplálkozás és életmód mellett kövesse ezeket a tippeket, hogy körmei erősek és egészségesek legyenek!

Hidratálja körmeit
Dörzsöljön egy kevés vazelint a körömágyra és a körmöt körülvevő bőrfelületre minden este lefekvés előtt, vagy bármikor, amikor száraznak érzi a körmét. Nem rajong a vazelinért? Helyettesítse ricinusolajjal, mely sűrű, és E-vitamint tartalmaz, ami különösen jót tesz a körömágynak. Vagy használjon olívaolajat – ez arra is alkalmas, hogy hidratálja körmeit.

Szárítsa meg a kezét
Mosakodás után legalább két percig szárítsa a kezét. A lábujjait is alaposan szárítsa meg úszás vagy zuhanyzás után. Ha nedvesek maradnak, ez megnöveli a gombás fertőzés veszélyét.

Hölgyek: körömlakkot!
Lakkozza ki a körmeit (akár csak egy áttetsző fedőlakkal): ezzel is védi őket. Ha kedveli a színeket, használjon alapozót, két vékony réteg színes lakkot, majd fedőréteget. A szín legalább hét napig tartson, de tíz nap után már el kell távolítani.

Szellőztesse ki a cipőjét
Figyeljen rá, hogy mindig kiszellőztesse munkához és sportoláshoz használt cipőit. Még jobb megoldás, ha mindegyikből két párat tart, és váltogatja, így soha nem bújtatja a lábát nedves, átizzadt cipőbe, ami gombás fertőzésekhez vezethet.

Kerülje a durva vegyszereket
Próbálja elkerülni az olyan körömlakkokat és egyéb termékeket, melyek formaldehidet, acetont és hasonló vegyi anyagokat tartalmaznak, mivel ezek erősen szárító hatásúak. Használjon inkább acetátalapú körömlakklemosót!