Az erős köröm öt titka

Állapotuk nemcsak esztétikai kérdés. Kényeztesse körmeit ezekkel az egyszerű módszerekkel, és egészségesek lesznek

Még a szakemberek sem tudják, igazából miért van körmünk, de bármi is az oka, sok mindent könnyebben el tudunk végezni általuk, például fel tudunk emelni kis tárgyakat. A körmök az általános egészségi állapotról is árulkodnak: a gyenge, törékeny köröm gyakran hiányos táplálkozást jelez.

A megfelelő táplálkozás és életmód mellett kövesse ezeket a tippeket, hogy körmei erősek és egészségesek legyenek!

Hidratálja körmeit
Dörzsöljön egy kevés vazelint a körömágyra és a körmöt körülvevő bőrfelületre minden este lefekvés előtt, vagy bármikor, amikor száraznak érzi a körmét. Nem rajong a vazelinért? Helyettesítse ricinusolajjal, mely sűrű, és E-vitamint tartalmaz, ami különösen jót tesz a körömágynak. Vagy használjon olívaolajat – ez arra is alkalmas, hogy hidratálja körmeit.

Szárítsa meg a kezét
Mosakodás után legalább két percig szárítsa a kezét. A lábujjait is alaposan szárítsa meg úszás vagy zuhanyzás után. Ha nedvesek maradnak, ez megnöveli a gombás fertőzés veszélyét.

Hölgyek: körömlakkot!
Lakkozza ki a körmeit (akár csak egy áttetsző fedőlakkal): ezzel is védi őket. Ha kedveli a színeket, használjon alapozót, két vékony réteg színes lakkot, majd fedőréteget. A szín legalább hét napig tartson, de tíz nap után már el kell távolítani.

Szellőztesse ki a cipőjét
Figyeljen rá, hogy mindig kiszellőztesse munkához és sportoláshoz használt cipőit. Még jobb megoldás, ha mindegyikből két párat tart, és váltogatja, így soha nem bújtatja a lábát nedves, átizzadt cipőbe, ami gombás fertőzésekhez vezethet.

Kerülje a durva vegyszereket
Próbálja elkerülni az olyan körömlakkokat és egyéb termékeket, melyek formaldehidet, acetont és hasonló vegyi anyagokat tartalmaznak, mivel ezek erősen szárító hatásúak. Használjon inkább acetátalapú körömlakklemosót!

Vote it up
181
Tetszett?Szavazzon rá!