Az időzítésen múlik az eredmény

Egyáltalán nem mindegy, hogy a nap, illetve a hónap melyik szakában edzi magát. Figyeljen erre!

Az emberek 90 százalékának az a legjobb, ha délután 4 és 7 között edz. A testhőmérséklet ilyenkor a legmagasabb, az izmok melegek és ruganyosak, erőnlétünk a tetőfokára ér, a nyugalmi pulzus és vérnyomás alacsony. Mindezek miatt csekélyebbnek érezzük a megerőltetést, tehát szívesebben mozgunk, és annak is kisebb a veszélye, hogy megsérüljünk.

Nők számára huzamos erőkifejtéssel járó gyakorlatokra a menstruációt megelőző 1-2 hét a legalkalmasabb. – Ekkor a legmagasabb a progeszteronszint – mondja Thomas Reilly, a liverpooli John Moores Egyetem Sport- és Edzéstudományi Kutatóintézetének professzora. – Ez befolyásolja a szervezet zsír- és szénhidrát-felhasználását.

Akinél viszont fájdalmakkal jár a havivérzés, annak a rendszeres – a menstruáció alatt is folytatott – testmozgás enyhítheti a panaszait.

Bármely adott edzésprogram csak 6-12 hétig fejleszti az izmokat: ennek elteltével fokozhatja az előrehaladást, ha változtat a gyakorlatokon, a használt súlyokon, az ismétlések számán, sőt akár a lábtartáson.

Vote it up
240
Tetszett?Szavazzon rá!