Bosszantó betegek

Az orvosok elárulják, hogy mi az a tíz dolog, ami leginkább zavarja őket abban, hogy a lehető legjobban ellássák betegeiket

Más orvosokról panaszkodni
– Korábbi orvosairól való panaszkodása nem teszi önt kedvesebbé. Minél inkább taglalja kollégáink hibáit, őszintén szólva, annál kevésbé van kedvünk foglalkozni önnel – vallja be Allen Roberts sürgősségi osztályon dolgozó orvos.

Szolgálaton kívül zavarni
– Ne kérjen tőlem orvosi szakvéleményt a gyerekéről, amikor a boltban, az uszodában vagy a könyvtárban véletlenül összefutunk! Amikor a gyerekeimmel elmegyek valahova, akkor nem dolgozom, és szeretnék csak és kizárólag édesanya lenni – panaszkodik egy gyermekorvos.

Túl sok kérdést feltenni
– Amikor egy különösen ellenséges hozzátartozó minden alkalommal egyszerűen lerohant a kérdéseivel, egy idő után elkezdtem kerülni a beteget. Ha három oldalnyi kérdése van, mutassa meg az ápolónak, kérdezze meg tőle, hogy ezek közül melyiket érdemes feltennie az orvosnak, és melyikre tud ő maga is válaszolni! – javasolja egy általános sebész, aki blogot is vezet.

Leereszkedően beszélni az ápolóval
– Az első számú dolog, amit soha ne mondjon nekem, az a következő: túl okos ahhoz, hogy csak ápoló legyen! Képzelje, azért tanultam ápolónak, mert az akartam lenni, és nem azért, mert orvosnak készültem, csak nem sikerült – figyelmeztet egy texasi ápoló, aki már régóta dolgozik az egészségügyben.

Erős szagú ételeket enni a vizsgálat előtt
– Ne egyen nehéz, fűszeres, fokhagymás ételeket a találkozónk előtt! Ezt igazán tudnánk értékelni – mondja Jennifer Jablow vezető fogorvos.

Hülyének tettetni magát
– Ne kérjen arra, hogy gyorsan vizsgáljam meg a másik gyereket is, aki nincs bejelentve! Ha az édesanyja önnel tartana a nőgyógyászati vizsgálatra, eszébe jutna valaha megkérdezni az orvostól, hogy: Doki, nincs kedve esetleg őt is felfektetni a vizsgálóasztalra, és egy gyors pillantást vetni rá? Minden egyes páciens megérdemli, hogy ugyanazzal a gondossággal vizsgálják meg – jelenti ki egy gyermekorvos.

Eltúlozni a tüneteket
– Ha vidáman üzenget és nevetgél a barátaival addig a pillanatig, amíg észre nem veszi, hogy beléptem a szobába megvizsgálni önt, akkor nemigen fogom elhinni, hogy a tízes skálán tízes fokozatú fájdalmat él át – jelenti ki egy New York-i ápoló.

Mosakodás nélkül jönni a vizsgálatra
– Kérem, mossa meg a lábát, mielőtt találkozik velem! És vegyen fel tiszta zoknit, mert én is észreveszem, ha három napja nem cserélte! – panaszkodik egy ortopéd orvos.

Mobilon fecsegni
– Megőrjít, amikor a látogatók hosszasan beszélnek a mobiljukon fel-alá járkálva. Nagyon zavaró – mondja Joan Somes sürgősségi ellátásban dolgozó ápoló.

Túlreagálni
– Ki tudok borulni, amikor a szülők felhívnak a baleseti osztályon azért, mert a gyereküknek egy karcolás van az arcán. Nem lesz szebb a helye, ha én varrom össze a baleseti sebész helyett; mindössze sokkal drágább! Hacsak a sérülés nem komoly, nincs szükség plasztikai sebészre minden apró-cseprő vágás és horzsolás esetén – hangsúlyozza egy plasztikai sebész.

Vote it up
147
Tetszett?Szavazzon rá!