Chevrolet Orlando

Vajon mennyire családbarát a koreai építésű Chevy? Szakértőnk, Marc Klaver felsorolja az előnyeit és a hátrányait

Plusz
Az Orlando a teljes modellválasztékban alapból hétüléses. A 163 lóerős dízelmotor a hidegindításnál tapasztalható némi kopogást leszámítva nagyon halk járású. Elöl-hátul egyaránt tágas fej- és lábteret kínál, a hátsó ülések könnyen állíthatók.

Mínusz
A Chevrolet által megadott üzemanyag-fogyasztási szint irreális. A sebességváltás nem zökkenőmenes, úgyhogy inkább az automata váltót ajánljuk. Ezenkívül a harmadik üléssorban csak gyermekek férnek el, úgy pedig a csomagtartó űrmérete szerény 101 literre zsugorodik.

Az alternatívák
Az Opel egyterűje, az új Zafira Tourer drágább, mint a korábbi verzió, viszont korszerűbb jármű, amely műszaki hasonlóságokat mutat az Orlandóval. A Renault 1996-ban az első Scénic-kel új kocsiosztályt hozott létre – a kompakt egyterűt. Az új Scénic szintén létezik hétüléses változatban, ám az felszereltségétől függően többe kóstál.

Ítélet
A hétüléses járművet kereső családok alighanem érdekes választási lehetőségnek találják az Orlandót európai vetélytársaihoz képest. A jól bevált opeles mechanika, a szolgáltatások széles választéka és a mérsékelt ár jóvoltából bennfentes tipp lehet – de ez nem sokáig marad titokban.

Tesztelt kocsi: Chevrolet Orlando 2.0 TD LTZ
Teljesítmény:
163 LE, Végsebesség: 195 km/h Fogyasztás: gazdaságos 5,3 l/100 km, tesztelt: 7,5 l/100 km, CO2-kibocsátás: 139 g/km, Hossz: 4652 mm, Súly: 1730 kg, Csomagtartó: 101-1594 l

Vote it up
412
Tetszett?Szavazzon rá!