Csínján a vízzel!

Az él a köztudatban, hogy naponta nyolc pohár vizet kell meginnunk. Tényleg így van? Kutatók utánajártak

Kinek kell napi nyolc pohár víz? A szoptatós anyáknak, lázas betegeknek és maratoni futásra edzőknek. Másoknak azonban a Mayo Klinika és az USA Orvostudományi Kutatóintézete szerint nem feltétlenül szükséges.

A szervezetünk legnagyobb hányadát kitevő víz segíti a hőszabályozást és a tápanyagszállítást, megkönnyíti az emésztést, és nedvesen tartja a nyálkahártyákat. Mégsem kell napról napra annyi tiszta vizet innunk, mint eddig hittük. Az amerikai Orvostudományi Kutatóintézet arra a következtetésre jutott, hogy egy nő szervezete naponta átlagosan körülbelül 2,7 liter folyadékot igényel. Ebbe minden forrás beleértendő, nemcsak a gyümölcslé, kávé, tea, víz és más innivaló, hanem a szilárd táplálék is (a zöldség és gyümölcs jórészt vízből áll, de még a hús tömegének több mint 50 százalékát is víz teszi ki).

Amint a Coca-Cola cég „italtudományi” kutatási részlege beszámolt róla, a testmozgás szerény mértékben növeli a folyadékszükségletet – háromnegyed órás futás például egy-két pohárnyival.

A meleg fokozza a verejtékezést, ez arra késztetheti, hogy többet igyon, de hallgasson a szervezetére, és csak annyi folyadékot vegyen magához, amennyit kíván.