Csökkentse az Alzheimer kockázatát!

Néhány egyszerű életvezetési változtatással javíthatja esélyeit a kór ellen

Van jó és rossz hír is az Alzheimer-kórral kapcsolatban. A jelenlegi gyógyszerek csak kismértékben késleltetik a betegség előrehaladását, mondja dr. Lon S. Schneider, a USC-n működő kaliforniai Alzheimer-kór Kutatóintézet és Klinikai Központ igazgatója. Ám egyre több a bizonyíték arra, hogy néhány egyszerű életvezetési változtatással csökkenthető az Alzheimer-kór kialakulásának kockázata.

Ne egyen chipset. Embereken végzett kísérletek szerint az elhízás középkorúaknál növeli a későbbi életkorban fellépő memóriazavarok, a dementia és az Alzheimer-kór kockázatát. Egy 2006-ban, több mint 3700 idősebb ember bevonásával végzett felmérés szerint azoknál, akik sok zöldséget fogyasztottak, 40 százalékkal lelassult a szellemi képességek hanyatlása azokhoz képest, akik nagyon kevés zöldséget fogyasztottak.

Sétáljon napsütésben. Egy tavaly végzett felmérés arra utal, hogy a D-vitamin, a „napfényvitamin” hozzájárulhat a szellemi frissesség megőrzéséhez. Az önként jelentkező 65 évesnél idősebbek közül azoknál, akiknek a legalacsonyabb volt a vitaminszintjük, több mint kétszer akkora valószínűséggel jelentek meg kognitív károsodások, mint azoknál, akiknek a vitaminszintjük optimális volt.

A D-vitamin a bőrben termelődik, napfény hatására, mivel azonban a folyamat az életkor előrehaladtával egyre kevésbé hatékony, egyes kutatók kiegészítőket javasolnak. Beszélje meg orvosával.

Eddze az agyát. Azok, akik több évig jártak iskolába, és szellemi igénybevétellel járó munkakörben dolgoztak, még akkor is frissebbek maradtak szellemileg, ha az agyukat már károsították az Alzheimer-kór szövődményei. Az olyan kedvtelések, mint a kártyázás vagy a keresztrejtvényfejtés ugyancsak segíthet csökkenteni az Alzheimer-kór kockázatát.

Töltsön időt barátokkal. Egy kis csevegésnek nagy lehet a hozadéka: a Harvardon tavaly végzett felmérés azt támasztotta alá, hogy a társasági életet élő emberek memóriájának nagyobb része maradt érintetlen még időskorban is – az egyik becslés szerint közel kétszer akkora.

Mozogjon rendszeresen. Egy enyhe memóriaproblémákkal küszködő középkorú és idősebb emberek bevonásával végzett felmérésben a heti több alkalommal sétálók már fél év múlva jobban teljesítettek a memóriateszteken.
 

Ismerjen meg további trükköket a betegség ellen!

Vote it up
363
Tetszett?Szavazzon rá!