Csonterősítő ételek

A kalcium és a D-vitamin szerepe köztudott, azonban legalább ugyanilyen fontos egy másik étrendi lépés

Tudjuk, hogy a csontok szilárdságának megőrzéséhez szervezetünknek sok kalciumra és D-vitaminra van szüksége. Újabb kutatások azonban arra a meglepő következtetésre vezetnek, hogy ugyanilyen fontos egy másik étrendi lépés is. A titok nyitja: bánjon csínján a szénhidrátokkal, és fogyasszon több zöldséget-gyümölcsöt.

Mindez tiszta kémia. A szervezetben a vér savasságáért (pH-ját) jól szabályozott mechanizmusok a felelősek. Ha a szervezetnek megnő a savterhelése – ha az ember olyan ételeket, például fehérjéket fogyaszt, amelyek lebontásakor sav képződik – akkor a szervezet azt semlegesíti. Ennek részeként a csontból kalciumtartalmú vegyületek kerülnek a véráramba.

Magyarán a csont kalciumot veszít. Ezt a folyamatot akadályozhatja meg olyan ételek, így zöldségek és gyümölcsök fogyasztásával, amelyek lebontásakor kevesebb sav, sőt inkább lúg keletkezik.

Dr. Bess Dawson-Hughes, a Tufts Egyetem kutatója munkatársaival egy olyan kísérletet végzett, amikor önkénteseknek egy lúgos vegyhatású táplálékkiegészítőt adott. Ennek hatására 20 százalékkal csökkent a kiválasztott kalcium mennyisége. 

Helyettesítse ezt a savképzőt... ...ezzel a lúgosítóval!
száraztészta burgonya
szénsavas üdítő gyümölcslé
hús és baromfi tofu
sör bor
földimogyoró mazsola

Ez a kiegészítő egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban, de dr. Dawson-Hughes hangoztatja, hogy bárki ugyanilyen előnyös hatást érhet el, ha módosítja az étrendjét. Íme, a csontvázerősítő útmutatás: minden étkezése tartalmazzon legalább két adag zöldséget vagy gyümölcsöt, és ne fogyasszon napi két adagnál többet olyan szénhidrátdús élelmiszerekből, mint a kenyér, a müzli meg a száraztészta. Ha erősebb csontokat szeretne, próbálja ki a jobb oldali oszlopban található helyettesítőket.
 

Jó, ha tudja, hogy mértékkel fogyasztva a sör és a bor is csonterősítő hatású, illetve segíthet a súlymellény és a lépésszámláló is.

Vote it up
256
Tetszett?Szavazzon rá!