Dacia Lodgy: Szemben az árral

A Dacia ezzel az egyterűvel tovább szélesíti remek ár-érték arányú modelljeinek választékát

Igen!
Az alapverziót nem sok cifrasággal pántlikázták fel, a Prestige tesztváltozat azonban multimédia rendszerrel, könnyűfém felnikkel, tolatóradarral és légkondicionálóval dicsekedhet. A 107 lóerős dízelmotor szép csöndben és jó üzemanyag-hatékonysággal teszi a dolgát.

Nem!
A Lodgyt hétülésessé fejlesztő két pluszülés jelentős többletkiadást jelent. A választható extrák listáján ne is keressen olyan szolgáltatásokat, mint xenon fényszóró, intelligens sebességtartó, fejlégzsák – ilyenek nem kaphatók. Az ülések nem nyújtanak elégséges oldaltámaszt.

Alternatívák
A Dacia anyavállalata, a Renault olyan egyterűt kínál, amely alapfelszereltségben hétüléses. A Grand Kangoo nemcsak tíz centiméterrel hosszabb a Lodgynál, hanem kényelem és szolgáltatások terén is többet ad, az árcéduláján szereplő összeg alapján azonban nem éppen alkalmi vétel.

A Volkswagen tágas Caddy Maxi személyszállítója szintén gyári alaptípusként biztosít helyet akár hét utasnak. És a Renault-hoz hasonlóan van tolóajtaja, ami mindenféle praktikus hétköznapi felhasználást tesz lehetővé.

Ítélet
A kevesebb több. A Dacia a Lodgyból kispórolta a drága szolgáltatásokat és fejlettebb technológiai megoldásokat, de ehhez szabta az árat is. Egyetlen más gyártó sem kínál ilyen kevés pénzért ennyi autóságot.

Tesztelt kocsi: Lodgy dCi 110 Prestige
Teljesítmény: 107 LE • Végsebesség: 175 km/h • Fogyasztás: gazdaságos 4,4 l, tesztelt: 5,8 l • CO2-kibocsátás: 116 g/km • Hossz: 4498 mm • Csomagtartó: 207-2617 l • Súly: 1280 kg